mijn muis heeft een hele dikke bult in zijn wang/nek, wat is dit?

Wij hebben 2 muisjes in een kooitje en nou heeft er 1 al een paar weken een bult in zijn wang/ nek. De bult gaat niet weg en wordt steeds groter. Weet iemand wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Als het al een paar weken duurt, lijkt een abces me niet waarschijnlijk, dat barst meestal toch wel eerder open.
Ik vrees dat het wel eens een kwaadaardig gezwel zou kunnen zijn.
Hoe dan ook, de dierenarts is de enige die hier uitsluitsel over kan geven, en medicatie kan voorschrijven of zo nodig je muisje kan euthanaseren.
Rieneke1
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Nee natuurlijk niet. Het is het enig juiste om nu te doen: de dierenarts is er niet alleen voor honden en katten.
Ben zelf vroeger wel met hamsters naar de dierenarts gegaan.
Al is het maar een muisje of hamstertje, je hebt er toch zorgplicht voor, en ook aan zo'n diertje kan je je hechten toch?
Rieneke1
10 jaar geleden
Ben je al geweest, of heb je gebeld met de dierenarts?