hoe duur zijn 2 ratjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn dan ook zeker tam. Bij de dierenwinkel weet je dat niet.

Antwoorden (3)

Bij de dierenwinkel vaak onder de 10 euro per stuk. Je weet dan echter niet waar ze vandaan komen en vaak zijn ze via inteelt doorgefokt door "broodfokkers".

Je kunt ratten ook kopen bij zogenaamde rattery's. Hier kosten ze tussen de 10 en 20 euro (gemiddeld 15) en ratten die daarvandaan komen zijn vaak een stuk gezonder.

Natuurlijk moet je verder rekening houden met het kopen van een grote kooi, speeltjes en voer.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is voor mij al een tijdje geleden dat ik twee ratten had. Ik denk dat ik er per maand zo'n 10 euro aan kwijt was aan voedsel en zaagsel (inclusief kooi en ratten werden ongeveer 2 jaar oud).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
z'n 5 euro per stuk.
Let wel geen zaagsel gebruiken,dat is erg slecht voor raten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou inderdaad naar de rattery gaan of iets dergelijks. Ratten uit de dierenwinkel hebben vaak het kankergen (ze zijn afstammelingen van labratoriumratjes die in het lab een kankergen hebben gekregen).
En, NEE, rare, onbekende spellingscontrole: labratoriumratjes is wel degelijk 1 woord!!