hoelang duurt het voordat een frans hangoor aan je went?

Vorige week een bijna 1 jaar oud franse hangoor gekocht. Volgens de fokster -die ik tevens ken- is het een lief konijn. Ik heb nog nooit eerder een konijn gehaden weet dus ook niet hoelang het duurt met wennen. Ze zit in een hok in de tuin met een ren ervoor. Vandaag de ren ook even geopend. Om te voorkomen dat ze weg zou lopen bleef ik in de buurt en jawel.. Ze rende er vandoor. Haar dus moeten pakken bij haar nek en gigantisch tegen stribbelen. In het nekvel en onder de billen.. Ben nu bang dat ze steeds banger voor mij is. Wat kan ik hiermee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Hallo Carlijn,

Je hebt het konijn nu een week en het konijn heeft nog steeds tijd nodig om te wennen aan de nieuwe omgeving natuurlijk.
Begin om het konijn te laten wennen aan een routine (elke dag zelfde tijd voeren, naar buiten doen enz.)
Als je konijn hier aan gewend is kun je er per dag een deel contact aan toevoegen. Begin bijvoorbeeld met puur alleen er bijzitten 5 min en dit steeds op te bouwen.

Konijnen vinden het heerlijk om geaaid te worden maar absoluut niet om opgepakt te worden! Dus daar moet je vooral niet mee beginnen. Laat het konijn het tempo bepalen.

Ik hoop dat je zo genoeg informatie hebt, en anders sta ik altijd open voor meer vragen.