Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een poes kamillethee drinken?

Mijn poes is vaak druk. Kan ik haar kamille thee geven of is dit ongezond of giftig? Ze is ook zwanger en ik ben bang dat de kittens dood gaan als ik het haar geef! Ze kan bijna gaan bevallen en ik moet zo snel mogelijk antwoord krijgen! Groetjes Nieke Bunschoten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Kamillethee is zeker niet giftig, maar waarom zou je dat geven. Het bevat vitamine C en is goed tegen ontstekingen, maar of je poes er kalm van wordt is de vraag.
Als een poes op bevallen staat, moet je zeker niets ondernemen wat haar vreemd voorkomt en bovendien weinig zin heeft. Je zou de poes alleen maar onrustig maken.
Bevallen is een heel gezonde zaak en ze kan best een beetje onrustig zijn door beginnende weeën. Geef haar de ruimte en de kans om een goed plaatsje te zoeken voor de gebeurtenis. Je kan haar helpen door in een rustige hoek een doos te zetten met krantensnippers, waar ze een beetje in kan rondkrabben. Maar dwing haar niet.
De natuur doet zelf z'n best..... Succes.
(Lees meer...)
Ivana
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding