wat te doen bij stembandproblemen van mijn hond na verblijf in een pension?

Na terugkomst uit een dierenpension is de blafstem van de hond veranderd naar eerst een zwaardere blaf en vervolgens in een piep.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heeft hij zoveel geblaft, dat hij er schor van is geworden. Je mag om zijn keel een beetje te helpen een paar lepeltjes thijmsiroop geven. Wacht een paar dagen of het zich hersteld. Als de hond verder gezond en vrolijk is kan het geen kwaad er even een paar dagen overheen te laten gaan.
Is het van zichzelf geen blaffer, dan zal hij onder invloed van andere honden zijn gaan blaffen en dat kan best een schorre keel tot gevolg hebben.
Ivana
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ga naar de dierenarts. die weet vast wel wat er aan de hand is. wij hadden ook zoiets maar dan hoeste hij de hele tijd we dachten dat hij kennelhoest had maar hij was gewoon verkouden! zo zie je maar weer soms is het niet zo erg dan het lijkt