Bestaat er een natuurlijk middel ter preventie/bestrijding van vlooien en teken bij huisdieren ?

Onze huisdieren (katten en honden) hebben sporadisch last van teken.
Behandelen met een product waar chemicalien in verwerkt zijn doen we liever niet.
Kan moeder natuur iets bieden ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Rieneke1
10 jaar geleden
Ga toch niet rommelen met middeltjes die op z'n best niet werken, en op z'n slechtst giftig zijn.
Er zijn hier al meerdere gevaarlijke antwoorden gegeven.
De dierenarts heeft veilige middelen in huis, gebruik die liever.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankje voor je reactie. Door het feit dat ik liever geen producten gebruik waar chemicalien in zitten, is het zeker niet de bedoeling om te rommelen met allerlei middeltjes. ;-) . Chemicalien zijn slecht voor de luchtwegen en de bloedsomloop net zoals azijn natuurlijk uit den boze is voor de huid. Misschien heeft er wel iemand ervaring met een afgietsel van een bepaalde plant of kruid die onschadelijk voor huisdieren is. Met preventief bestrijden kan het misschien ook mogelijk zijn om de leefomgeving van die beesten te lijf te gaan zonder de fauna te beschadigen met chemicalien. Onze huisdieren lopen in de tuin en ik vermoed waar die engerds(teken) vertoeven.

Het beste antwoord

Indien uw hond/ kat een of meerdere teken(vlooien) heeft opgelopen, kunt U deze eenvoudig op natuurlijke wijze bestrijden. U heeft hier geen gifstoffen voor nodig. Onze Tickfree formule doodt zonder probleem alle aanwezige teken en vlooien. De Tickfree formule wordt door de huid opgenomen en komt niet in de bloedbaan. Dit heeft het grote voordeel dat, indien nieuwe teken en vlooien die op uw huisdier terecht komen, deze dood gaan voordat deze bloed gaan opzuigen. Uw huisdier kan rustig gaan zwemmen, hierdoor wordt de effectieve bescherming tegen teken en vlooien niet geringer. Het is veilig te gebruiken bij kittens, puppies, katten en honden. Tickfree is knuffelveilig voor mens en dier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De vacht insmeren met azijn , stinkt als een malle , maar het werkt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zie je een kat nog niet zo gauw met azijn insmeren!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
azijn is mss toch een beetje te zuur ? ;-)
Knoflook schijn te helpen.
Maar als je er echt zeker van wil zijn dat de vlooien /teken en de eitjes het niet overleven toch maar een goed vlooienmiddel gebruiken en misschien kan je dierenarts je helpen met de goede naar jou wensen.
Maar gaat om de beesten dat er geen last van krijgen en na een tijdje krijg je als je het niet goed aanpakt echt een probleem!!
voor het beest en ook in je huis dus pak het goed aan !!

Toegevoegd na 17 uur:
Vergeet de knoflook!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Knoflook is een heel slecht idee (heinz body anemie).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok dan een goed vlooien middel halen iets wat ik altijd al doe maar had eens gehoord dat dit ook zou kunnen helpen vandaar.
Cryofiel
10 jaar geleden
Ja, da's het probleem. Men is bang voor "chemisch", en men denkt: "natuurlijk is altijd goed". Daar klopt natuurlijk geen hout van. Maar het is wel de reden voor al die praatjes. Uiteindelijk wordt zo het dier het slachtoffer van de goede wil van het baasje. Voor het dier zou het beter zijn wanneer het baasje zich goed zou informeren.
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik ben helemaal niet anti-natuurlijk. Ik wil het beste middel. Of het "chemisch" of natuurlijk is, kan mij geen lor schelen. Het moet werken, het moet zo weinig mogelijk bijwerkingen hebben, en het moet onschadelijk zijn. Dat is het enige dat telt. Zoals ik nu al een heleboel keer heb gezegd: als het werkt, wordt het opgenomen in het arsenaal van de (dier)geneeskunde. Als het niet wordt opgenomen in het arsenaal van de (dier)geneeskunde, werkt het dus niet. Zo eenvoudig is dat. Dat veel middeltjes nu eventjes terugkomen, heeft meer te maken met de publieke opinie (zie mijn vorige reactie) dan met de werkzaamheid van die middeltjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, we vergeten de knoflook.
@ Cryofiel, je zegt: " "chemisch" of natuurlijk is, kan mij geen lor schelen. Het moet werken, het moet zo weinig mogelijk bijwerkingen hebben, en het moet onschadelijk zijn. Dat is het enige dat telt." Mee eens, het moet zo weinig mogelijk bijwerkingen hebben voor het huisdier, dat is uiteindelijk wat telt, maar als ik moet kiezen tss chemisch of natuurlijk, dan kies ik natuurlijk.
Biedt moeder natuur een goed natuurlijk product ?
Dat weet ik niet, daarom mijn vraag hier op GV ;-)
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat is de gevoelsmatige benadering. Ik kies liever wat het beste is voor het huisdier. Soms is dat een natuurlijk middel, soms is dat een door mensen gemaakt middel, soms is dat een combinatie. Ik wil me niet vooraf beperken tot slechts één van de vele mogelijkheden, omdat ik daarmee alle andere mogelijkheden bij voorbaat uitsluit. Daar is niemand mee gebaat.
Niet alleen (verse) knoflook maar ook ui en paprika hebben een stof in zich die ongedierte niet leuk vind en daarom niet op uw huisdier plaatsnemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Knoflook is giftig: google heinz body anemie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit hebben we al vaker besproken, in principe zijn alle nachtschades giftig, echter met mate sterft er een dier ook niet aan, sterker nog, als je het apart geeft zijn er verschillende dieren die het op eten omdat ze instinctief weten dat het helpt tegen parasieten, zo ook de hedera, die is ook giftig maag verdrijft wel de parasieten uit het maag darmstelsel.
Rieneke1
10 jaar geleden
Persoonlijk zou ik er niet over piekeren het risico te nemen, dan geef ik liever een paar centen uit voor een veilig en werkzaam middel van de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
allemaal goed en wel die knoflook, ui paprika enz.....
Maar denk je nu echt dat je huisdier dit zo leuk gaat vinden?
Ik zou jou wel eens en hele dag willen zien rondlopen met een stinkend of brandend goedje op je vel......
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet het ook laten eten en niet er op smeren.
zodra je ziet dat ze krabben een druppeltje teatreeolie in de nek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Is helaas giftig voor katten.
Cryofiel
10 jaar geleden
Och, de kat zal dan niet meer klagen over vlooien, toch?     ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
;-)))
Ter preventie weet ik niet maar ter behandeling is er een zeer goed middeltje op de markt.
Een "tekenpincet", verkrijgbaar in enkele winkel waar er dierenartikelen worden verkocht. Kost een habbekrats en werkt gegarandeerd.
Ik gebruik dit al jaren als een van mijn katten met teken naar huis komt.
Het is vrij simpel in gebruik, is niet chemisch en dus niet schadelijk voor niemand buiten de teek (en zelfs die overleeft de behandeling meestal totdat hij door mij vakkundig het hoekje om wordt geholpen)

Toegevoegd na 5 minuten:
enkele winkel moet natuurlijk elke winkel zijn, sorryyyyyy
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
idd, werkyt goed. bedankt