hoe leer ik mijn katten iets af?

de katten krabben in de nacht aan de deur of de muur en mijn vrouw laat ze dan in de slaapkamer, ik wordt daar wakker van en vindt het best vervelend.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je ze niet meer 's nachts binnen laat, houden ze na verloop van tijd vanzelf op met krabben. Dat kan wel even duren, maar uiteindelijk leren ze het.

koop een krappaal dan gaan ze vanzelf hun nagels daar in zetten . zet een plantenspuit bij je neer en als ze ergens aan komen wat niet mag dan spuit je water naar ze dan weten ze binnen de kortste keren wel dat ze dat niet meer moeten doen. ik heb zelf 4 katten en bij mij heeft het echt geholpen.

Mijn kat hield mij ook altijd wakker. Nu slaapt hij in de woonkamer. Ik zet daar de kattenbak voor de deur. Terwijl ik de deur dicht doe, trek ik met mijn hand door het kiertje de bak nog dichterbij. Tot mijn grote verbazing werkt het. Hij gebruikt gewoon de kattenbak en krabt niet meer aan de deur. Pas als hij mij 's ochtends hoort miauwt hij even heel zachtjes. In mijn slaapkamer hoor ik dat bijna niet. Hierdoor kan ik het negeren en verder slapen als ik dat wil. Ik kwam op het idee door een advies op deze site: zet iets voor de deur waar je kat niet graag naast gaat zitten (bijv. een stofzuiger).

Je kan een stukje schuurpapier aan je deur of muur plakken dan krabbelt je kat waarschijnlijk ook niet meer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100