hoe leer ik mijn katten iets af?

de katten krabben in de nacht aan de deur of de muur en mijn vrouw laat ze dan in de slaapkamer, ik wordt daar wakker van en vindt het best vervelend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je ze niet meer 's nachts binnen laat, houden ze na verloop van tijd vanzelf op met krabben. Dat kan wel even duren, maar uiteindelijk leren ze het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is zo. Dat weet ik uit eigen ervaring. Ik heb al mijn hele leven katten, op dit moment drie. Je moet alleen wel consequent zijn. Als je ook maar een keer zwicht, kun je van voren af aan beginnen.
Rieneke1
11 jaar geleden
Van mij een compensatieplus, want je hebt gelijk, het is alleen wel een zaak van de lange adem.
Als je ze na 20 nachten zeuren van armoe toch maar weer binnenlaat, dan heb je ze geleerd dat 20 nachten zeuren helpt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je. Inderdaad en helaas zijn veel mensen op een gegeven moment toch inconsequent en beweren dan vervolgens dat je katten niets kunt leren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maanden iedere nacht krabben moet je wel tegen kunnen
Allebei!
Rieneke1
10 jaar geleden
Dat hoeft geen maanden te duren pokemon.
Als je gedrag negeert, dan kan je een bepaald patroon ontdekken.
In eerste instantie zal de kat niet willen geloven dat je het gedrag negeert, en alles op alles zetten om toch z'n zin te krijgen.
Vervolgens neemt het gedrag snel af, om nog een keer op te flakkeren (dit wordt de uitdovingsweerstand genoemd).

Andere antwoorden (3)

koop een krappaal dan gaan ze vanzelf hun nagels daar in zetten .
zet een plantenspuit bij je neer en als ze ergens aan komen wat niet mag dan spuit je water naar ze dan weten ze binnen de kortste keren wel dat ze dat niet meer moeten doen.
ik heb zelf 4 katten en bij mij heeft het echt geholpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
scout, hopelijk gebruik je de spuit alleen voor de planten, om een kat te bestraffen met een plantenspuit is zinloos.
Mijn kat hield mij ook altijd wakker. Nu slaapt hij in de woonkamer. Ik zet daar de kattenbak voor de deur. Terwijl ik de deur dicht doe, trek ik met mijn hand door het kiertje de bak nog dichterbij. Tot mijn grote verbazing werkt het. Hij gebruikt gewoon de kattenbak en krabt niet meer aan de deur. Pas als hij mij 's ochtends hoort miauwt hij even heel zachtjes. In mijn slaapkamer hoor ik dat bijna niet. Hierdoor kan ik het negeren en verder slapen als ik dat wil.

Ik kwam op het idee door een advies op deze site: zet iets voor de deur waar je kat niet graag naast gaat zitten (bijv. een stofzuiger).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan een stukje schuurpapier aan je deur of muur plakken dan krabbelt je kat waarschijnlijk ook niet meer.