Waarom speelt mijn kat altijd met zijn waterbakje?

Hij schuift zijn waterbakje altijd heel de keuken door waardoor alles nat wordt. Ik heb al verschillende soorten bakjes geprobeerd. Tenzij ik het bakje aan de vloer of muur ga verankeren zal hij ermee blijven schuiven. Waarom doen ze dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

simpelweg omdat hij het leuk vindt, wel meer katten spelen graag met water. een kennis van me gebruikt nu een zware braadpan als waterbak, daar is het nu over met de pret.

Hoewel Rieneke het definitieve antwoord gaat geven, kan ik me voorstellen dat het gewoon leuk is. Geluid, beweging en water dat alle kanten op vliegt. Reuze spannend toch?

Het klinkt alsof je kat gewoon aan het spelen is en omdat zijn bewegingen het water ook laat bewegen krijgt hij (een soort van) reactie en dat vinden ze leuk!

Omdat je kat erg speels is, hij vind het gewoon erg leuk. Bij de dierenspeciaal zaak zijn konijnen drinkbakjes van steen of aardewerk te koop. Ze zijn te zwaar om er mee te gaan spelen. Speciaal om het omgooien of oppakken te voorkomen. Koop dan gelijk een leuk ander speeltje als vervanging van het waterbakje ;-)

Katten moeten wel veel drinken hoor. Het zal idd de combinatie zijn van spelen en lekker drinken. Tegenwoordig verkopen ze ook al een waterornament voor katten, zodat het water steeds blijft bewegen, fascinerende voor de kat, en er continu bewegend water is. Werkt op stroom. Misschien iets voor je kat? Bij de speciaalzaak. Ik heb m niet maar heb altijd de wasbak gevuld met water en een klein teiltje water bij de brokjes. Kunnen ze niet mee aan de wandel, is echt te zwaar -:)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100