Hoe kun je de nagelgroei van een cavia of ander knaagdier in een hok in toom houden?

Mijn cavia heeft lange nagels, logisch want de bodem van de kooi is van plastic. Nagels knippen vindt ze niet echt fijn. Hoe kan ik de nagelgroei in toom houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Laat de nagels zo nodig nu knippen, en voorkom verdere problemen door een stoeptegel in haar kooi te leggen.
Zet haar voerbak erop ofzo.
Zo slijten de nagels gaandeweg.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nagels heb ik vandaag laten knippen in de plaatselijke dierenwinkel. Ik hoopte dat er tips binnen zouden komen voor andere mogelijkheden. Beetje bewerkelijk zo'n stoeptegel. maar vooralsnog bedankt +1
Rieneke1
11 jaar geleden
Die bewerkelijkheid valt toch wel mee?
En ja, het is het een of het ander: nagels knippen of nagels slijten.
Dank voor de plus!
paulus811
11 jaar geleden
Ik vind het een slimme oplossing. Heb zelf wel altijd zelf de nagels geknipt met een speciale tang voor de driehoekige nagels. En nee, dat vonden ze niet leuk maar dat vind ik ook wel eens iets niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Min is onterecht, dus een + In de plaats van de stoeptegel kunnen allerlei ruwe stenen gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed idee. Ik heb alleen geen flauw idee hoe je aan een stoeptegel komt. Op marktplaats zijn hartstikke veel mensen die ze gratis laten afhalen, maar die doen er dan gelijk 50 weg.
Rieneke1
11 jaar geleden
Die willen je er vast ook wel 1 geven? Ik heb de mijne van een buuf, die een geveltuintje ging aanleggen.
Je zou een vraag om een tegel op buurtlink kunnen plaatsen.
Ook heb ik wel eens 4 klinkers gestolen bij een bouwplaats (bloos).
En, bedenk ik nu, zouden ze bij bouwmarkten geen ruwe tegels verkopen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga denk ik maar wat plavuizen regelen, de onderkant daarvan is ook ruw en ze zijn niet zo zwaar.
Rieneke1
10 jaar geleden
Dat lijkt me ook een strak plan :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken allen!