mijn kat zit onder de vloer van mijn buren zonder drinken eten of licht.. we hadden haar nog geen dag.. iemand een idee?

Heb mijn eigen vloer al opengebroken maar ze glipte onder de fundering door naar de buren.. heb al een spoor van tonijn uitgezet maar alle bakjes zitten na een aantal uur nog vol.. iemand een idee zonder de vloer van mn buren te slopen

Weet jij het antwoord?

/2500

Wachten wachten. En nog meer wachten. Komt vanzelf wel weer tevoorschijn. Ze Is gewoon angstig.

Voorzie dat er gaten zijn waar zij naar buiten kan geraken. Het zal wachten zijn totdat ze honger of dorst krijgt.Wat voedsel leggen zal ook helpen, omdat ze dan op de reuk kan afkomen en voor de rest wachten Robby BB

Ik zou het melden bij 144. De situatie uitleggen, dan kunnen zij beslissen of er actie moet worden ondernomen. Ik ga er even van uit dat je al bij je buren hebt aangebeld, en dat je de kat niet via de kruipruimte van de buren kan bereiken.

Bronnen:
http://www.politie.nl/onderwerpen/contact-144.html

Je zou contact op kunnen nemen met de dierenambulance in uw regio, deze hebben meer met dit soort gevallen te maken gehad en weten (als het goed is) hoe men een dier naar een bepaalde plek moet lokken.

Je zou bij de opening in jouw vloer een vangkooi met eten neer kunnen zetten. Dus geen eten onder de vloer neerleggen. Dan komt ze nooit naar boven. Ze is nog niet bekend met de nieuwe omgeving en vindt alles eng. Waarschijnlijk komt ze naar boven als het stil is in huis. Als je haar hebt gevangen maak dan de vloer goed dicht. Let ook goed op dat er geen andere gevaarlijke plekjes zijn waar ze zich kan verstoppen. Vervolgens kunnen jullie rustig aan elkaar wennen. Heb je je buren wel verteld over je poes? Het is goed als zij het weten. Misschien horen ze haar miauwen of komt ze straks bij hun ergens naar boven.

Dit is bij mijn kat ook eens gebeurd. Hij heeft 3 weken onder de grond gezeten en heeft zich in leven gehouden met muizen. Na alles te hebben geprobeerd heb ik ten einde raad de vorige eigenaar erbij gehaald en zij hoefde maar één keer te roepen en toen kwam hij meteen eruit. Hij herkende haar stem die vertrouwd was.

In de meeste huizen zit toch een luik naar de kruipruimte? Misschien kan je via het luik van de buren in de kruipruimte komen. Ik zou de buren daar zeker even om vragen. Ik weet niet of het een rijtjeshuis is maar anders kan het ook nog dat ze nog verder gekropen is. Ik heb dat met mijn kat ook eens gehad die zat helemaal aan het eind van het blok. Bij jezelf iig een opening houden met iets van een oude handdoek naar beneden laten hangen zodat ze omhoog kan klimmen als ze dat wil. Heel veel succes gewenst.

Het is belangrijk dat de kat jouw stem leert herkennen als een vertrouwde stem. Als je tijd hebt ga als de buren het goed vinden bij de ruimte zitten en praat tegen de kat. Na een paar dagen kun je ook proberen een lekker hapje te combineren met je stem, gooi dan wat eten naar binnen. Ik heb zelf meerder keren een bange kat gehad, en ik kan uit eigen ervaring zeggen, de aanhouder wint.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100