Mijn kat geeft de laatste tijd veel over. Moet ik naar de dierenarts met haar?

Het is denk ik ongeveer 3 weken geleden begonnen. Ze gaf haar natte voeding altijd over en na een tijdje at ze zelf niets meer, maar dan gaf ze toch nog geel/witachtig slijm over (gal, denk ik). Het is even gestopt, maar nu heeft ze weer hetzelfde probleem. Ik heb al tegen mijn ouders gezegd dat we eens naar de dierenarts zouden moeten gaan, maar zij denken dat het misschien gewoon iets zoals een griep bij ons is, en dat ze moet 'uitzieken'. Ze denken ook dat de dierenarts er toch geen oplossing voor kan geven. Kan dit of is het iets serieuzer en moeten we echt gaan?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze maakt er ook altijd veel geluid bij, wat denk ik normaal is, en het gebeurt meestal in twee 'fasen'. Ze stopt dus altijd heel even met overgeven en dan doet ze het nog eens. (en heel soms moet ze daarna nog een beetje overgeven)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/kat-geeft-laatste-tijd-dierarts.56715
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De situatie is niet echt hetzelfde, ze is nog niet zo oud.. (5 jaar denk ik) Het is ook een kattin en ze is gesteriliseerd (weet niet of dit een verschil kan zijn). Of ze gevoelig is aan blaasgruis weet ik niet, maar ik denk niet dat dat er toe doet.
Rieneke1
11 jaar geleden
Voor uitzieken vind ik drie weken rijkelijk lang. Even langs de dierenarts voor een onderzoek en antibraakmiddel lijkt me zo langzamerhand geen slecht idee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vind ik ook, maarja. Mijn ouders (vooral mijn vader dan) denken dat het niets ernstigs is, maar ik maak me toch wel zorgen..
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb ook zo'n situatie gehad, en daar ook een vraag over gesteld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/kat-overgeven-zorgen-gaan.360625 Mijn kat deed het uit nijd omdat hij niet blij was met zijn dieet. De dierenarts heeft wel gewaarschuwd dat je nooit te lang moet wachten. De kat kan namelijk uitdrogen en bloed opgeven als het te lang aan houd. Je kan altijd bellen natuurlijk, bellen kost niets meer dan die paar seconden dat je iemand spreekt. Ik vraag me af of je vader bang is voor een hoge rekening, als je te lang wacht en de kat word echt mega ziek, kost het meer.
Rieneke1
11 jaar geleden
Stefanie, is je vader dierenarts dan, dat hij er verstand van heeft?
En als hij zelf zolang overgeeft, tot gal aan toe, of als dat jou overkwam, dan zou hij toch ook de huisarts inschakelen mag ik hopen?
Wellicht heb je wat spaargeld en kan je zelf naar de dierenarts?
Hopelijk komt je vader dan tot inkeer, ik vrees ook dat het misplaatste zuinigheid is.
En idd, een telefoontje naar de dierenarts, dat kan je om te beginnen ook zelf doen. Voldemort, katten kotsen echt niet wekenlang uit nijd.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Rieneke, nee natuurlijk niet, sorry als ik die suggestie heb gewekt, die van mij deed dat een paar dagen. Volgens de DA kon dat wel door nijd komen. Maar 3 weken lijkt me ook niet.

Het beste antwoord

Ja, het is hoog tijd dat de kat naar de dierenarts gaat.
Braken door onbekende oorzaak moet onderzocht worden als het aanhoudt.
Het is zaak nu de oorzaak te vinden en een behandeling te starten, ondersteund door een anti-braakmiddel.
Het vele braken is zeer omaangenaam voor je kat, ze zou zelfs een aversie tegen eten kunnen ontwikkelen, en dan ben je verder van huis.
Ook loopt de kat risico uitgedroogd te raken, en te weinig voedingsstoffen op te nemen. Niet langer aankijken dus!
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naar de dierenarts!