Hallo ,ik heb een babykatje (2babykatjes) maar die zijn bang van mij wat moet ik doen dat die niet bang blijven ???

Ze mogen niet binnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Dus je neemt twee katten maar ze mogen niet in je huis? Beetje raar...

De oorzaak is waarschijnlijk omdat er buiten veel lawaai is, bijvoorbeeld kinderen die naar school gaan of een scooter. Zo'n jong katje weet niet wat al dat geluid is en bovendien horen ze het geluid x-keer zo hard. Als er dan ook nog een 'vreemd iemand' naar je toe komt zou ik ook weggaan.

Laat je katten het huis in en laat ze rustig wennen. Dan zullen ze vanzelf minder schuw worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang ze buiten leven worden het als het ware gewoon wilde katten. Je moet ze wel bij jou laten leven anders raken ze daar nooit aan gewend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud zijn deze babykatjes? Een katje wat je bij de moeder weghaalt moet minimaal 13 weken oud zijn en GESOCIALISEERD.
Als het een katje van de boerderij is, zijn het waarschijnlijk katjes die helemaal niet aan mensen gewend zijn.
Je kunt ze alleen tot vriendjes maken, als ze je leefruimte mogen delen. Zo niet, dan is het onbegonnen werk.

Het belangrijkste is dus de tijd tussen de geboorte en de 13 weken bij moe-poes, maar daar geef je nog geen informatie over.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn katje is 5 maanden oud
Ivana
12 jaar geleden
...en waar komen de katjes vandaan? Wanneer zijn ze bij de moeder weggehaald?
Rieneke1
12 jaar geleden
dikke plus ivana.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze niet gekregen ze komen uit mijn andere kat !
Ivana
12 jaar geleden
Ani, dat betekent dus dat ze al 5 maanden buiten hebben geleefd met hun moeder. Ik neem aan dat de moederpoes ook buiten was (of in de schuur) tijdens de geboorte. Ik ben erg bang, dat je ze niet meer tam krijgt als je ze niet binnenhaalt.
En zelfs dan wordt het nog een bijna onmogelijke klus. Ze zijn dus met de moeder gewoon verwilderd. Is de moederpoes wel aanhalig? Ik vind het erg jammer voor je, maar buitenkatten zijn nou eenmaal anders en bijna niet meer gericht op mensen.
de eerste 7 weken zijn van groot belang voor een kitten.
als kittens in deze periode vaak in de hand genomen worden, zullen ze snel gewend zijn aan mensen, en niet bang voor ze zijn.
kittens die deze socialisatie niet hebben gehad, zijn alleen nog met heel veel geduld wat tammer te krijgen.
de situatie dat de kittens buiten lopen, is dus verre van ideaal, en ik vrees dat het niet gaat lukken op deze manier om je kittens minder bang te maken.
het is toch een keuze die je maakt; wil je een gezellig HUISdier wat niet bang van je is, dan zal je ze binnen moeten halen en er veel tijd en aandacht aan besteden.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Ik had maar vast geantwoord, want ik zag je nog niet. Bedankt voor het plusje. Jij verdient er ook weer een. Jouw antwoord is nog duidelijker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vorig jaar ook een kitten gehad en die heb ik ook niet binnengelaten en die is niet meer bang van mij
oke in de eerste plaat zijn julie al helemaal verkeert bezig je kan geen huisdier nemen zoals de katjes en ze mogen niet binnen deze katjes horden wild omdat ze bujten wonen en ze vertreken op een moment jammer dat ik niet weet waar julie wonen kan dus de dieren bescherming niet bij julie laten komen (zeer jammer) ze zijn bang omdat ze weten dat ze buiten blijven en zo worden ze dus wild als ik jou was kan je de katjes beter aan imand geven die ze dus wel een vaste woonplek voor de katjes hebben en vergeet niet dat als ze weggaan en dat gaan ze ok niet lang leven ik weet dat je jong bent maar kijk goed op het internet daar leer je veel van je bent verstandig als je van de katjes houd ze weeg geeft aan iemand die wel goed voor hen zorg ,je mag gerust weten dat ik boos hier over ben JIJ KAN ER NIKS AAN DOEN dat de katjes niet binnen mogen ik ben dus boos op jou ouders dit valt onder dieren leed wees verstandig en geeft de katjes aan iemand die goed voor hen zijn ben niet boos op jou oke wees echt verstandig en geef de katjes aan iemand die goed voor ze zijn vriendelijke groeten dennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is het beste om ze bij jou thuis te hebben. De eerste dag in een kamer zodat ze aan de kamer kunnen wennen. Laat ze ook de eerste dagen volledig met rust. Als je ze achter na gaat zitten worden ze bang.

Ik had mijn kitten gehaald toen hij 7 weken was. Vrij jong dus. In het begin was ik hem een dag kwijt omdat de kitten zo dun was kon hij overal onder en tussen kruipen.

Maar geleidelijker kwam ze veel vaker bij me kijken wat ik aan doen was. Ook liet ik haar 's nachts bij me slapen. Ik vershuisde al haar spullen naar mijn slaapkamer.

Ze werd steeds aanhankelijker en nu ligt ze zelfs in totale ontspanning op mijn schoot te slapen. Echt zo'n fijn gevoel. Ik voel echt liefde voor haar.

Nu is ze overdag echt druk en rent ze door het huis. Heel me arm zit al onder de krassen van het spelen en ze bijt ook graag in mijn tenen, hihi.

Dus geduld is het beste. Zij of hij komen wel naar jou toe! En als ze het toe laten zoveel mogelijk aandacht geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt geen katten ; je voert zwerfkatten.
Daarmee ben je eerder een stukje van het (zwerfkatten) probleem dan van de oplossing.
En nee, katten die niet in een huis mogen komen kun je niet socialiseren ; die zullen dus mensenschuw blijven. Zelfs als de ouders van origine goed gesocialiseerde huiskatten zijn geweest.

Wil je dat de kittens aan mensen wennen, dan zul je ze in huis moeten nemen. En zoals dat hoort inenten, ontwormen en tijdig steriliseren / kastreren. Een flinke rekening, voor een meisje van 12.

Je kunt ze beter helemaal niet voeren of in elk geval eventueel laten ophalen door de dierenambulance als ze nog erg jong zijn en kans hebben gesocialiseerd te worden.