weet iemand waar ik verse Varken spancreas kan kopen ? een slachter of abbatoir in Belgie of hier in Nederland

ik heb dit nodig voor mijn hondje die ziek is ,heeft wel medicijnen maar de d.a.raad mij dit aan omdat het beter zou werken als de medicijnen maar ook zij weet niet waar ik het zou kunnen vinden,kan het ook niet vinden wel voor mensen maar niet voor dieren

Toegevoegd na 1 minuut:
moet zijn Varkens pancreas

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Informeer anders eens bij de slager.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik bedoelde hier mee dat ik veel over de ziekte heb gelezen/gevonden en dat gaat over de mensen en weinig of niets dat over de dieren ging en de medicijnen die hij al heeft, dat heeft nog niet het gewenste resultaat
van daar mijn vraag waar ik vers kan vinden op aanraden van de d.a.
want ik wil mijn beestje nog niet kwijt .heb gisteren al veel gebeld naar slagers maar de meeste geven het antwoord dat ik bij een slachter of slachterij moet gaan kijken ,maar weet er geen een te vinden en zeker niet waar ik woon want we hebben zelfs geen slager in de buurt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet het persé van een varken zijn? Ik neem aan dat je hond 'chronische' alvleesklierontsteking heeft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat krijgt je hondje momenteel voor voedsel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hij heeft inderdaad chronische alvleesklierontsteking of epi zoals ze zegt ,en heeft daar poeder en maagbeschermer en aangepaste brokken voor en mag totaal geen vet want hij is van 11 kilo in korte tijd naar 6 kilo gegaan van daar dat hij op aanraden van d.a. met verse pancreas zou moeten beginnen en voor zijn leventje en zou om te beginnen 125 gram per dag moeten hebben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet er helaas alles van,ook mijn laatste hond had dit. Maar gezien haar gewicht mag ze maar 48 gram per dag hebben.
Je zou eens op barfplaats.nl kunnen kijken,je haalt daar hele goede adviezen vandaan

Het beste antwoord

Je kunt beter niet voor varkenspancreas kiezen i.v.m. de ziekte van aujeszky.
Meestal kun je bij een Islamitische slager verse pancreas kopen,maar je kunt het ook online bestellen.
Ook is er compleet vers voer met pancreas te koop,dit is speciaal voor honden met een acute of chronische alvleesklierontsteking want ik neem aan dat je hond dit heeft?

Voor het complete voer is er Duck en Carnibest,te bestellen bij deze website's.
Voor alleen pancreas kun je hier bestellen:

http://www.hondeneten.nl/catalogsearch/result/?q=pancreas
en
http://www.degomeat.nl/

Houdt er wel rekening mee dat alleen pancreas als voeding niet voldoende is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor verse pancreas heeft een hond 8 gram per kilo lichaamsgewicht nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt ga een alles uit pluizen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan,ik had ook al een reactie gegeven onder jouw vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nederland is aujeszky vrij, dergelijke ziektes aanhalen is mensen onnodig verontrusten http://www.wageningenur.nl/nl/Expertises-Dienstverlening/Onderzoeksinstituten/central-veterinary-institute/Expertisegebieden-Central-Veterinary-Institute/Dierziekten/Virusziekten/Ziekte-van-Aujeszky-2/Preventie-en-bestrijding-ZvA.htm Indien een dier verdacht wordt van aujeszky mag het dier niet getransporteerd worden dus zeker niet geslacht, de pancreas kan dan ook niet in de omloop komen. Daarbij worden in Nederland zoals ik al in mijn antwoord schreef de pancreas voor meerdere doeleinde gebruikt, indien er ook maar een verdenking zou zijn van aujeszky zouden de pancreas niet gebruikt mogen worden voor medicatie en andere toepassing vanwege het enorm groot risico van verspreiding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan wel zo zijn Theo,maar toch wordt het door dierenartsen en voedingsdeskundigen op veterinair gebied afgeraden om varkensvlees te geven aan honden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat fabeltje ken ik ook, daar worden zelfs ziektes voor aangehaald die in 1960 al waren uitgeroeid. Mijn ervaringen met de meeste dierenartsen is dat ze behoorlijk vastgeroest zitten en weinig van hun visie willen inleveren zelfs al wordt het tegendeel bewezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan toch zou ik het mijn hond niet durven geven.
En nu maar hopen dat de hond geen wild zwijn te pakken krijgt. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je angst begrijpen echter als je logisch nadenkt kom jet tot de ontdekking dat de werkelijke reden om geen of weinig varkensvlees geven een andere oorzaak heeft. Vele varkensboeren hebben honden en katten, daar het virus ook airborne is worden deze dieren ook besmet, daar deze dieren niet altijd op het eigen erf blijven zouden we in Nederland binnen de kortste keren een complete epidemie hebben. De reden dat varkensvlees minder goed is voor de hond is het vetgehalte van het vlees en de levensomstandigheden van de dieren. Zouden de dieren de hele dag buiten leven en meer beweging hebben was dat probleem stukken kleiner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
iedereen bedankt voor het meedenken ,heb een adres gevonden

Andere antwoorden (1)

De pancreas of alvleesklier moet verkrijgbaar zijn bij elk slachthuis, elk varken heeft er één.

Bedenk dat het behoorlijk prijzig kan zijn daar het een orgaan is dat in de medische industrie verwerkt wordt tot medicatie en ook wordt het gebruikt in gezichtscremes en ander smeersel om de huid in tact te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat het prijskaartje er aan zal hangen weet ik ,want ook zijn medicijnen zijn behoorlijk duur en als het betere resultaten oplevert heb ik het er voor over