mijn agapornis pop heeft een ei gelegd en er is een mannetje bij.ik heb een nestkastje maar ze blijft niet op haar ei,is er iets mis?

P.S ze heeft er maar 1 ei in 2 dagen, is dat ook erg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Meestal gaat een popje pas bij het derde ei broeden. Gelukkig maar, anders zouden de jongen te veel in grootte verschillen en zouden de kleinsten verdrukt worden.

Voor het zelfde geld legt ze geen ei er bij en is het ook niet bevrucht. De tijd zal het leren.

Zorg voor goede vochtigheid, een badje met lauw water aan de kooi helpt de broedomgeving te voorzien van voldoende vocht. Tevens is het aantal lichturen belangrijk. Ze moeten 16 uur per dag licht hebben om te voeren. Daar zijn speciale zonnespectrumbuizen voor in de handel. Inderdaad is dit de tijd waarop agaporniden kunnen gaan broeden. Dat is een andere tijd dan die van onze inheemse vogels.
Ivana
12 jaar geleden
mijn parkietjes leggen meestal om de dag een nieuw ei.
De pop gaat niet eerder broeden na dat het laatste ei gelegd is, meestal tussen de 3 en de 6 eitjes afhankelijk van de leeftijd van de pop.