Hoezo gaan mijn vissen om de aantal dagen/weken dood?

Ik heb laatst 3 koppels van 2 visjes gekocht, en een gele algen eter. En nu zijn ze achter elkaar elke keer na paar dagen/weken dood? Nu vandaag de gele algen eter... gister leefde die nog.
We hebben nieuwe aquarium, pomp en filter doen het, water goede temperatuur etcetc...

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Voordat een tank de juiste chemie heeft ontwikkeld om gezonde vissen te ondersteunen, kunnen hoge concentraties nitraten en ammonium in het water fataal zijn. Na verloop van tijd zullen natuurlijke bacteriën in het water deze verontreinigingen in evenwicht brengen, maar totdat dat evenwicht is bereikt, kunnen vissen onverwachts sterven.
Voorkomen: Test regelmatig een nieuw aquarium op nitraat- en ammonium niveaus en ververs het water indien nodig om de niveaus te verlagen, zodat ze veilig zijn voor vissen.
Gustavo Woltmann