hoeveel gram katten brokken gebruikt een kat dagelijks?

Ik ga een kat nemen alleen ik weet niet welke pak kattenbrokken ik moet kopen, hoeveel gram hij dagelijks eet en hoe vaak ik hem te eten moet geven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen van die dure spullen, gewoon mee-eten met tafel.
De restjes zijn nog beter dan al die rommel uit de supermarkt of "dierenspeciaalzaak".
Wel opletten: wat slecht is voor ons gezondheid is dat ook voor hun.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een dom antwoord. Hartstikke slecht voor katten denk alleen al aan het zout. Katten zijn vleeseters.

Antwoorden (2)

Dat verschilt per merk en kwaliteit voer. Van een goedkoop pak supermarkt voer hebben ze veel nodig omdat er veel troep (zoals granen) in zit. Een kwalitatief goed voer is duurder maar behalve veel gezonder ook duurzamer. De kat haalt er meer uit (katten zijn vleeseters) en eet per dag dus minder. Er zijn verschillende goede voeren verkrijgbaar. Een regel (die niet altijd op gaat trouwens) is dat hoeveel te meer reclame een merk maakt, des te minder is de kwaliteit voer (uitzondering is royal canine)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeveel je geeft hangt af van het soort voer en het activiteitenniveau van je kat.
Katten eten zo'n 15 tot 20 maaltijden per dag. Hun maagje is niet groter dan een walnoot, en na 3 uur helemaal leeg.
Je begrijpt dus dat je het beste altijd wat te eten hebt staan.
Let op dat je voer geeft met een behoorlijk vleesgehalte: katten zijn obligate carnivoren!
Iams en Eukanuba zijn voorbeelden van goede brokjes die tevens goed verkrijgbaar zijn.
Rieneke1