Welk huis- tuin- en keukenvoedsel kan ik mijn kat geven in plaats van kattenvoer?

Oeps, ik kom er net achter dat het eten van mijn kat op is. Wat kan ik haar geven waardoor ze geen honger meer heeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8K

Antwoorden (6)

Vlees, vis, gevogelte.....

Toegevoegd na 3 minuten:
En hoewel zuivel eigenlijk niet goed voor een kat is, kan voor 1 x best wel iets van pap of vla.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, pap en vla lust ze inderdaad wel. Dank je voor je antwoord!
Katten zijn carnivoren, dus in principe bijna elk soort vlees zal welkom zijn, maar niet rauw, en liever ook niet op hoge temperatuur gebakken. Wij mensen vinden dat lekker, maar voor dieren is dat niet altijd het geval, en ook niet helemaal gezond.

Ga dan voor een stuk gestoomde kipfilet (goed laten afkoelen!), of zo iets. Als je toch morgen normale kattenvoer gaat kopen, dan hoef je je niet druk te maken over tekort aan vitamines, groente toevoegen of zo. Ik zou het simpel houden.
In ieder geval geen vleesproducten, daar zit veel te veel zout in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je voor je antwoord!
Frimu2
11 jaar geleden
De vraag is voer voor nood. En geloof me een rauw biefstukje, is echt wel welkom....Sterker hij is gelijk je grootste vriend. koken van voedsel is door de mens uitgevonden. En maakt het dat onze weerstand verslapt. Rauw vlees/vis of gevogelte is daarintegen uiteindelijk hun natuurlijke voedselbron. Indien het niet vers genoeg is... eten ze het toch niet. Kip zou ik ondanks dat idd wat minder risico mee nemen. Maar volgens mij zit dat ook tussen mijn oren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Frimu2
Ik snap heel goed wat de vraag is, en waar die twee minnen vandaan komen weet ik niet, maar wie ze geeft weet niet waar hij of zij het over heeft, of waar de vraag over gaat, en heeft zeker niet de juiste kennis. 'tuurlijk kan een kat rauwe vis, rauwe biefstuk of zelfs een half bedorven rat eten. De vraag is of alle katten hiertegen kunnen of gewend zijn. De vraagsteller heeft een kat die blijkbaar gewend is aan voer uit de blik of brokjes, dus geen rauw voedsel, anders had hij de vraag niet gesteld, vind je niet?
Zo'n kat kan flink wat last van zijn maag of darmen hebben als hij ineens een rauwe stuk biefstuk eet. Los van het feit dat katten raken geïnfecteerd met Toxoplasma juist omdat ze af en toe rauw roodvlees eten, en daarna zijn de eigenaren van de kat die last hebben van de parasieten die de kat uitscheidt met z'n ontlasting. Daarom dus nooit rauw roodvlees geven aan een huiskat.
Rauwe vis zou ik nooit geven aan zo'n kat, want hij is niet gewend aan het omgaan met de graten.
Dus mijn vraag is, zoals het hoort, afgestemd op de situatie van de vraagsteller, niet zo'n algemeen antwoord met een paar leuke woordjes en met een beetje geluk een stuk geknipt en geplakt uit de Wikipedia.
Frimu2
11 jaar geleden
Ik ben niet zo`n minner of plusser.
En met een algemeen kort antwoord al dan niet geknipt voorkom je in ieder geval dat je zelf fouten typt "Dus mijn vraag is?" moet dat niet zijn. Dus mijn antwoord is? ;-) Verder heb je in zekere zin een punt, Echter kan het geen kwaad om je kat heel af en toe te verwennen.(niet te vaak anders willen ze niet anders meer) Zodat hij ook aan ander voedsel went, en het ook bij nood makkelijke eters zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus al was het maar om die 2 minnen goed te maken ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Vlindertje
Bedankt! @Frimu2
Bedankt ook voor je reactie! Ik geef antwoorden ALLEEN als ik iets zelf weet, dus nooit vanuit een knip-plak of een mening, gewoon uit eigen kennis.
Mijn zorg is niet dat ik een min of een plus krijg, want daar doe ik het écht niet voor, maar dat de vraagsteller op de verkeerde been komt te staan vanwege onterechte plussen of minnen bij een antwoord. Soms is een antwoord die heel logisch klinkt en veel plussen krijgt zo fout als het kan, en andersom ook, en dat is jammer.
Dat is waarom ik nooit zo'n kort antwoord geef, maar altijd met argumenten aangekleed, zodat de vraagsteller kan zien dat zo'n antwoord een correct antwoord is, en waarom. Daar gaat Goeievraag over, toch...? (^_^)
Frimu2
11 jaar geleden
Ik geef ook antwoorden als ik iets net iets sneller kennis opgedaan heb, door iets beter te zoeken dan een vraagsteller ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O, begrijp me vooral niet verkeerd, ook dat soort antwoorden zijn prima, helemaal niets mis ermee, maar ik (en dat ben ik, dat is mijn keuze) geef andere soort antwoorden.
Alles kan en mag! ... mits het niet in strijd is met de richtlijnen, uiteraard... ;-)
Alles wat van tafel komt mag die hebben en dat is stukken goedkoper dan al die warenhuis rommel. Het zit in ons kopje ingeprent door al die reclame.
Mijn grootouders hadden in de jaren '50 - '60 van vorige eeuw ook poezen en honden en die kregen alles wat op tafel overschot was want toen bestond dat gewoon nog niet die zakken of dure dozen met "speciale" voeding.
Nooit heb ik er eentje ziek geweten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je hebt helemaal gelijk! Ik heb twee andere katten die meestal gewoon met de pot mee-eten. Ze zijn bijvoorbeeld dol op stamppotjes. Bij deze kan het helaas niet, want dit is een knorrige bejaarde lapjeskat die nog liever verhongert als ze haar zin niet krijgt, haha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
van gekookte aardappels krijgen ze jeuk in hun oren
Wat goed werkt is een blikje tonijn met een bruin boterhammetje er doorheen gekneed. Alleen vis voedt niet erg. Gebruik geen tonijn met olie, olie geeft de race... Uiteraard kan ook een vergeten blikje met krab of sardientjes een oplossing geven, maar ook dan, de olie er af. Of een blikje leverpastei met een boterhammetje. Voor een keer kan de extra hoeveelheid zout die in mensenvoeding zit geen kwaad, maar dan wel morgen naar de winkel rennen!
Overigens kan een nacht vasten geen kwaad. heb je alleen last van eventueel gejengel...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn beesten eten alleen rauw vlees incl de botten maar de meeste dieren zijn gewen d aan gekookt vlees, rijst en groenten bijv. sperciebonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had ooit een kat, en die vond een rauw geklutst eitje helemaal een top traktatie. Een gekookt ei was ook goed te kanen.