Mijn Chihuahua pup van 11 weken wilt steeds zijn eigen ontlasting opeten.. wat kan ik hier tegen doen?

Smakelijk eten iedereen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Antwoorden (12)

Opruimen nadat hij gepoept heeft en zorgen dat er genoeg ander eten voor hem is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doe ik ook.. maar afentoe is hij me iets te snel af.. dit kan toch nooit goed zijn?
Heel veel honden eten poep, ook wel coprofagie genoemd, en dit kan te maken hebben met heel veel oorzaken. Vaak wordt er alleen gesproken over een vitamine tekort. Maar er zijn tal van andere reden die er kunnen toe leiden dat een hond poep eet;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mevrouw bij ons in de buurt heeft ook een hond die zijn poep eet. Ze geeft het dier nu dagelijks een stuk eierkoek en beweert dat het helpt.
Tja, je kunt het proberen, het is in iedergeval smakelijker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat je er tegen kan doen is ook zodra je ziet dat hij poep wil eten hem afleiden met een hoog stem geluid bvb , kijk eens , en als dat niet helpt dan ga je springen of rennen, doe alles om zijn aandacht te krijgen en zodra je zijn aandacht hebt hem belonen met iets lekkers , een stukje worst ofzo
dan weet die op de duur dat het bij jou veel leuker is
je moet wel volhouden, net zolang dat je ziet dat er verbetering in zit en dan kan je op den duur de beloning weg laten maar dat kan wel tot 9mnd duren

zelf heb ik ook 2 honden die poep aten en dit systeem heeft prima gewerkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel goed antwoord hoor ik snap die min echt niet
de meeste mensen denken dat het aan het voer ligt maar zo is het niet altijd hoor
van mij een dikke +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel hoor
en die min snap ik ook niet want ik voed ook altijd hulphondjes op en dit zijn de instructies die we krijgen met poep etende hondjes
Onze labrador-pup at ook haar eigen poep op. Bij navraag bleek dat ze het verkeerde voer had. Er zaten te weinig voedingsstoffen in het voer waardoor ze dus haar eigen poep ging eten. Toen we speciaal puppy-voer voor labradors kochten was het over. Misschien hebben ze voor Chihuahua's ook speciaal puppy-voer?? Anders zou ik even naar een dierenspeciaalzaak gaan en vragen wat voor voer je het best voor je pup kan kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond vindt poep niet vies. Een pup experimenteert en speelt graag. Zorg in elk geval dat er geen ontlasting blijft liggen en bezoek ook geen plaatsen waar veel ontlasting ligt van andere honden. Zo`n hondje kan n.l. spoelwormen krijgen die overal uitkruipen en dit wil je echt niet! Ga hem niet straffen want dan zal hij ontlasting associeren met straf en het juist weg willen werken. Het beste is negeren en hem genoeg prikkels en afleiding tijdens je dagelijkse wandeling bezorgen. Geef ook geen goedbedoelde extra supplemente aan een compleet voer.De voeding raakt uit balans en de hond gaat dit compenseren door poep te eten. Van nature eten honden meerdere malen per dag. Je kunt je voorstellen als hij maar 1 keer voer krijgt, dat hij later gaat zoeken om zijn behoefte te bevredigen. Voer dus 4 keer per dag, voeg af en toe wat groente toe voor wat meer structuur, als hij alleen brokken krijgt. Heeft de hond een tekort aan vit.-b1 kan er wat gist toegevoegt worden. De dierenarts kan dat bepalen aan hand van het voer dat je hem geeft. Het kan ook zijn dat de pup je manipuleert op deze manier ,omdat hij dan speciale aandacht krijgt.
!.negeren,
2. aandacht verleggen. Als je hem naar zo`n hoop ziet gaan, zorg dan dat je voor hem interessant wordt door een kreet te slaken, weg te rennen en een tennisbal of zo
in de lucht gooit, of ga op je hurken net doen of je iets gevonden hebt en vaak wint zijn nieuwsgierigheid het. Beloon hem dan met een hondenkoekje, plakje worst ofzo.
Lukt dit ook niet, lijn hem dan 6 weken zeker, konsequent aan en elke keer dat hij op een hoop wil duiken geef je een flinke ruk aan het riempje en stevig doorlopen.
Sommige mensen zweren bij het geven van ananas. Elke dag een schijfje lijkt de hond op andere gedachten te brengen. Om nooit uitgezochte redenen lijkt dit te werken.Weet je, baat het niet, dan schaadt het niet zou ik zeggen.
amc
14 jaar geleden
Met het arme beestje ZO SNEL MOGELIJK naar een dierenarts gaan!!!
Die kan onderzoeken of het arme beestje lijdt aan een chronische ondervoeding die ervoor zorgt dat het arme beestje zijn eigen uitwerpselen opeet.
Een dierenarts is de enige persoon die, na onderzoek, een zinnige uitspraak kan doen over wat het arme beestje mankeert.
Alle adviezen hier, hoe goed bedoeld ook, zou je eigenlijk niet eens mogen overwegen zonder consultatie van een gespecialiseerde professional op het gebied van dierengezondheidszorg (aka dierenarts). Zelfs al zouden de adviezen hier van dierenartsen afkomstig zijn, dan nog moet het arme beestje daadwerkelijk onderzocht worden.
Dus: GEWOON NAAR EEN ECHTE DIERENARTS GAAN!!!
Ennuh... veel plezier met je pup! Ze zijn zo leuk als ze nog zo klein zijn :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iedere pup eet alles van de straat. In poep zitten helaas toch weer voedingsstoffen. Dus niet gelijk naar de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poep eten kan geen kwaad, het is alleen niet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pup is al helemaal onderzocht en alles, dus daar kan het niet aan liggen ;-)
er kunnen veel oorzaken zijn om poep te eten,
probeer eerst uit te sluiten of er niks lichamelijks
aan de hand is bij de dierenarts.
dan kun je kijken naar het voer dat je geeft?
zitten hier wel genoeg voedingsstoffen is?
probeer eens een ander merk bijv.
of een voeding waar meer vitamine ect. inzitten
(wel altijd in overleg met de da)
vervolgens kun je kijken of dit een vervelings probleem is.
zijn er voldoende speeltjes voor hem waar hij ook DAADWERKELIJK mee speelt?
en doet hij dit in een vaste lijn?
zie je een verband met iets of of vaste tijdstippen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan heel erg kort zijn als jou hond zijn eigen ontlasting kan opeten ben jij de aangewezen persoon om dit te voorkomen door het op te ruimen en de hond de kans niet krijgt.

Verder iedere pup eet alles wat deze tegenkomt en moet leren om niet van de straat te eten. De hond kort aan de lijn houden zodat je er boven zit en deze geen kans krijgt om te eten.

Het gaat echt over. Er zijn middelen om iets te kopen maar het is de goedkoopste manier om allert te zijn.

Neem wel aan dat je pup de juiste voeding krijgt die deze nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef de hond een echte eierkoek, eentje van de bakker daar zit amoniak in, daarna doen ze het niet meer!

Komt door de geur van de amoniak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je hond of kat uitgebalanceerde voeding geeft. In dit geval voor hondjes, rauw vlees dan zal hij geen poep meer eten. Gebrek aan bepaalde bacterieën in de darmen.

Geef je hond b.v Carnibest. Zeer hoogwaardig rauw vlees.
Zorg er wel voor dat je het heel geleidelijk aan doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is helemaal niks om van in paniek te raken.heel veel pups doen dit en ons hondje deed dit ook.Je moet zorgen dat zodra hij aanstalten maakt om de poep op te eten hem/haar flink te laten schrikken door heel luid :foei te roepen.Dit betekent dat je er altijd bij moet zijn als de pup moet poepen en dan leert hij het zo af.Onze pup heeft het na een paar keer nooit meer gedaan.