Mijn agapornis wordt kaal in zijn ooghoeken, hoort dit?

Hij is nu ongeveer 7maanden en verliest wel meer veren maar nu zijn zijn buitenste ooghoeken vrij kaal aan het worden. Er zitten wel kleine dingetjes, wat in mijn ogen lijkt op nieuwe veerpennen(tjes) Weet iemand of het verlies van veertjes daar normaal is of zouden het beestjes kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Het kan dat ie veren wisselt maar kan ook zojuist door stress komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou mijt kunnen zijn (scaly face).
Smeer zorgvuldig en voorzichtig vaseline op het aangedane gebied, en herhaal dit dagelijks voor een week.
Helpt dit niet, dan zou ik een bezoek aan een in vogels gespecialiseerde dierenarts brengen.
Rieneke1