Wat moet ik doen aan de afbakeningsgeur in huis van mijn vorige poes?

Over een paar weken krijgen we 2 kittens.
Mijn vorige poes hebben we een maand geleden laten inslapen.
Zij heeft haar geur in huis waarschijnlijk achter gelaten ook aan haar speeltjes die ik niet kan uitwassen.
Moet ik de geur weghalen voor onze nieuwe kittens?
En hoe dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Fijn dat je twee kittens hebt genomen, dubbel plezier!

Het hangt er een beetje vanaf waaraan je poes is overleden, maar ervan uitgaande dat het niet iets langdurig besmettelijks was, kan de geur geen kwaad.
Je hele huis is vergeven van de vreemde geuren voor je kittens, daar kan de geur van de poes, die al flink verzwakt zal zijn, ook nog wel bij.
Ik zou daarom wel alvast een fleece dekentje naar het nest brengen, zodat de geur er goed in kan trekken.
Dat neem je dan meteen met de kittens mee, zodat er een vertrouwde geur meegaat.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus van mij. ook voor dat dekentje
Enne, niet te vroeg uit het nest halen hé?
Rieneke1
11 jaar geleden
Nee, ook mijn idee pokemon.
Maar ja, je gaat zo gauw drammen, dus hou ik me af en toe maar in :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
: )) helemaal mee eens ze gaan pas weg met 13 weken dus nog veel te veel weken wachten.
Maar dat heb ik er graag voor over.

Andere antwoorden (1)

misschien kun je feliway gebruiken dat geeft rust.
Jou kittens vinden dit aangenaam het is niet ruikbaar voor de mens maar wel voor een dier het geeft feromonen af.
en een druppeltje valeriaan op de plaats waar de kittens het meest verblijven maar ook echt maar een druppel