m, n poes snuffelt en likt m n overhemd of wat ik ook aan heb schoon onder m.n oksels als ik gezweet heb. waarom zou hij dat doen?

Hij drukt zijn koppie er helemaal in.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (3)

Kan het zijn dat je kat behoefte heeft aan zout?
Mijn kat is letterlijk verslaafd aan hartige dingen, als ik ook maar een stukje van een chipje laat vallen is ze er al als de kippen bij..
Maar ik zou t gewoon je dierenarts vragen waar je met je kat heengaat, misschien dat haar hormonen opspelen?
Hoop dat je aan onderstaande links wat hebt, heb er zelf wel veel aan gehad om dingen te weten komen over mijn kat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hoeft niet altijd het geval te zijn, maar dit soort gedrag zie je vaak bij katjes die te vroeg gespeend zijn: daar kunnen ze een soort orale fixatie aan overhouden.
De oksel is wel vaker een favoriete sabbel- of likplek zeker als je flink hebt gezweet, en een sterke en vertrouwde geur afgeeft.
Rieneke1
11 jaar geleden
In zweet zitten bepaalde afscheidingen die ontstaat uit hormonaleprocessen ( voor vrouwen zijn dit soort luchtjes ook aantrekkelijk, al zijn ze zich dat niet eens bewust)Met name testosteron, bij mannen. Poezen zijn daar gevoelig voor en dan zie je dit soort gedrag.
Wij hadden een poes die één bezoeker altijd direct besprong zodra hij binnenkwam. Het was gewoon genant! De man hadhelemaal niets met katten, ook dat nog en hij zweette dus (extra) peentjes. We konden er ook niets aan doen.... We hebben hem een betere deodorant aangeraden en dat heeft wel iets geholpen.
Wat je kat doet is dus volstrekt nartuurlijk gedrag.