Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zwemmen mijn kardinaal tetra's niet als school?

Ik heb 9 kardinaal tetra's en nog wat andere visjes in een aquarium van 70 cm lang. Die kardinaal tetra's zwemmen vooral verspreid over de midden en bodem zone rond, maar dus niet in een schooltje. Hoe kan dat????

Er is beschutting en open zwemruimte genoeg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je schooltje is allereerst te klein. Ik zou er nog wat bijkopen.

Verder zwemmen vissen in een school omdat ze zich dan het meest veilig voelen. Kennelijk voelen ze zich in jouw aquarium zo veilig dat er geen noodzaak voor ze is om in een school te gaan zwemmen.

Feitelijk zou je een soort roofvis of jagende vis in je aquarium moeten introduceren, en dan gaan ze zeker in een school zwemmen.

Vaak worden daar Maanvissen voor gebruikt, maar daar is jouw aquarium veel te klein voor. Die vragen een hele grote bak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij mijn weten hebben dat soort visjes een redelijke grote school nodig om echt als een groep te gaan zwemmen. Iet van 15+ oid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vissen gaan pas echt in een school zwemmen als er veel van zijn.
Maar ik heb al jaren 10 stuks zwemmen. Soms zwemmen ze wat samen rond en soms gaan er een paar op onderzoek uit.
Omdat in een aquarium je wat verschillende soorten wilt hebben (hoog midden en laag) en je niet te veel vis moet hebben, lijkt mij 9 stuks prima. Niks aan doen.

De grootste fout van mensen die een aquarium hebben is veel te veel vis en veel te veel voeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding