Kan het kwaad de muziek luid te zetten als je een dwerghamster in huis hebt?

Ik heb sinds kort een dwerghamster, staat op mijn kamer. Kan het diertje het verdragen dat het muziek(hardcore) in mijn kamer luid staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er aan of je de muziek overdag (als hij slaapt) of 's nachts hard hebt staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb niet alleen medelijden met je hamster maar ook met de buren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de hamster sinds gister, ik speel de muziek nu ook niet elke dag en heb het ook nog niet WILLEN doen met de hamster erbij, vandaar deze vraag. En wat de buren betreft, dit hebben we kunnen regelen waneer ik wel en niet mijn muziek luid kan zetten zodat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De sfeer hier is ook niet meer wat het geweest is. Lekker relevant om het over de buren te hebben.. Laat iemand lekker muziek luisteren .. Ik wist niet dat we ineens allemaal bejaard zijn.

Antwoorden (2)

Ja dit kan kwaad. de hamster wordt er gestrest door. hij kan nergens naar toe vluchten en hij bang voor het geluid.
vroegtijdige dood staat hem te wachten als je het wel doet.
niet alleen het geluid maar ook de bass zorgen hier voor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovendien hebben hamsters een erg goed gehoor, dus zijn heel gevoelig voor deze geluiden. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies crea
Zoals al in de reacties gezet werd ligt het er ook een beetje aan of je dit 's nachts of overdag draait. Een hamster is meestal 's nachts actief dus zal er op dat moment wat minder last van hebben.
Wel is het natuurlijk zo dat Hardcore nou niet echt de muziek is waar zijn voorkeur naar uit gaat, veel gebonk, snelle ritmes, ik denk niet dat hij dat zo zeer kan waarderen.
Ik weet niet of hij al een huisje of iets heeft om zich in te verschuilen, maar dit zou de oplossing kunnen zijn. Geef hem ook bijvoorbeeld wol of hooi/stro zodat hij eventueel het huisje vol kan proppen met deze spullen (veel hamsters 'richten' zelf hun huisje in). Ook zou je een handdoek over een gedeelte van het hok kunnen leggen.
In het ergste geval verplaats je zijn hok even naar de gang of iets dergelijks, als dit mogelijk is.

Ik zou bijna zeggen dat het dragen van een koptelefoon ideaal zou zijn, maarja ik snap ook best dat het gewoon prettig is om lekker hard muziek te luisteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja want de bass voel of hoor je niet in een plastic huisje. Min
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wow jij bent echt zeer gefrustreerd vandaag ;). Ik geef een oplossing voor het probleem, wat wil je dan doen ? Hem verbieden dat hij deze muziek luistert ? Gaat toch niet werken. Dus kan je beter met een reeël probleem komen in plaats van simpel te roepen dat het slecht voor de hamster is. Zo kan ik het ook wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*reële oplossing
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de reactie!
Mijn hamster heeft inderdaad een huisje en alles wat het nodig heeft. Omdat ik wel van dieren hou, wil ik het beestje dat niet aandoen, de frustratie enzo. Ik kan de kooi zonder problemen even verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen dank !
Dan is dat natuurlijk het beste idee (:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben niet gefrustreerd hoor. Kan niet tegen dierenmishandeling. Als hij perse zulke muziek keihard wil draaien dan neem je geen hamster.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals ik al zei dus, gefrustreerd. Niet echt een verband als ik het zo mag noemen, dat het luisteren naar keiharde muziek dus als dierenmishandeling wordt gezien en dus wordt gelinkt aan het feit dat hij 'dan maar geen hamster mag nemen'. Voor alles is een oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar een huisje helpt niet echt tegen die herrie
verplaatsen is beter.