Kan het kwaad de muziek luid te zetten als je een dwerghamster in huis hebt?

Ik heb sinds kort een dwerghamster, staat op mijn kamer. Kan het diertje het verdragen dat het muziek(hardcore) in mijn kamer luid staat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dit kan kwaad. de hamster wordt er gestrest door. hij kan nergens naar toe vluchten en hij bang voor het geluid. vroegtijdige dood staat hem te wachten als je het wel doet. niet alleen het geluid maar ook de bass zorgen hier voor

Zoals al in de reacties gezet werd ligt het er ook een beetje aan of je dit 's nachts of overdag draait. Een hamster is meestal 's nachts actief dus zal er op dat moment wat minder last van hebben. Wel is het natuurlijk zo dat Hardcore nou niet echt de muziek is waar zijn voorkeur naar uit gaat, veel gebonk, snelle ritmes, ik denk niet dat hij dat zo zeer kan waarderen. Ik weet niet of hij al een huisje of iets heeft om zich in te verschuilen, maar dit zou de oplossing kunnen zijn. Geef hem ook bijvoorbeeld wol of hooi/stro zodat hij eventueel het huisje vol kan proppen met deze spullen (veel hamsters 'richten' zelf hun huisje in). Ook zou je een handdoek over een gedeelte van het hok kunnen leggen. In het ergste geval verplaats je zijn hok even naar de gang of iets dergelijks, als dit mogelijk is. Ik zou bijna zeggen dat het dragen van een koptelefoon ideaal zou zijn, maarja ik snap ook best dat het gewoon prettig is om lekker hard muziek te luisteren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100