Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom maakt de poes geluidjes op de kattenbak?

Onze poes (een Europese korthaar) is een ontzettende ouwehoer, ze kletst ons de oren van het hoofd. Van hoofdzakelijk gezellig gemurmel, hardop gepurrr tot tot nu en dan luidkeels gemauw.
Het eerste wat de dierenarts zei toen hij haar voor het eerste behandelde, was "ze kletst je zeker de oren van je kop?!"
Dit omdat ze het bloed van een bepaalt ras door haar aderen heeft lopen (kan even niet op het soort komen), aldus de arts.

Waar we ons echter zorgen over maken, is de geluidjes die ze maakt als ze op de kattenbak zit. Dat klinkt toch een beetje als zeuren, mekkeren of klagen.

Ontlasting ziet er verder niet vreemd uit, beetje keutelig misschien.
Ze krijgt dagelijks droogvoer en 1 keer per week een paar kleine stukjes kip.
Verder is er altijd voldoende water.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als ze het altijd doet, zou ik me geen zorgen maken. De meeste katten poepen kleine drolletjes uit, sommige katten hebben andere poep: ook daar geldt: als het maar altijd zo is (mijn ene kat produceert alleen derrie, maar ja, dat is al bijna 15 jaar zo - als die drollen gaat maken moet ik naar de dierenarts met hem denk ik).
En sommige katten kletsen heel veel, Siamezen zijn kletsers, maar mijn andere kat praatmauwt er ook op los en dat is een gewone huis-tuin-en-keukenkat.
Maak je je zorgen, overleg dan met de dierenarts, maar als ze regelmatig poept is er waarschijnlijk niet veel aan de hand.
Ontworm haar wel regelmatig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan zijn dat de ontlasting toch iets te hard is, dan gaan katten ook zitten persen. Probeer eens een paar druppeltjes zonnebloemolie door haar brokken en kijk of dat helpt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt ie aleen geluid bij de grote boodschap? Zou anders blaasgruis of -onsteking kunnen zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding