Is het nodig om in een ronde flinke vissenkom groen ( b.v watepest ) toe te voegen?

Er zitten 2 goudvissen in.
Ik weet dat er gezegd zal worden dat een ronde kom niet goed is, maar ik heb nu nu eenmaal niet anders.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
bamibal
11 jaar geleden
Op marktplaats zijn genoeg grote aquaria te koop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een beetje mazzel hebt, vind je een aquarium voor een paar euro in de kringloopwinkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat het lastig is dat je niks anders hebt en nu dan moeite met gaan doen om iets te kopen, maar helaas hoort dat er soms bij, je kan niet een dier laten lijden omdat het je anders extra moeite en geld kost.

Het beste antwoord

Plantjes zijn altijd goed, inderdaad voor afgifte van zuurstof en ook omdat de vis zich ertussen kan verschuilen en zich daardoor prettiger voelt.
Je weet blijkbaar al dat een ronde kom niet goed is, dit klopt, een vis wordt hier letterlijk gek door. Ga voor je goudvissen, die makkelijke 15 cm groot kunnen worden, op zoek naar een ander bakje, een klein aquarium ofzo. Er staan er vast wel op marktplaats. Een kom is echt veel te klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er moet altijd groen b.v. waterpest in een aquarium, dit verzorgt de zuurstof voor een groot deel in het water.
Maarrrrr ..... In de eerste plaats is de goudvissenkom natuurlijk veel te klein. De kom bevat doorgaans maar enkele liters water, grote viskommen bevatten in het beste geval 10 tot 15 liter water. Dat is veel te weinig voor een goudvis, die minstens 150 liter nodig heeft! De kleine hoeveelheid water in een viskom dreigt niet alleen snel te vervuilen, maar kan ook snel te warm worden.
Een ander nadeel van de viskom is dat door de komvorm het wateroppervlak dat direct met de lucht in contact komt, veel te klein is. Daardoor dreigt voortdurend het zuurstofgehalte van het water te laag te worden. Dus een klei vissenkommetje is een marteltuig voor je goudvissen. Begin er niet aan, doe liever een paar kleurige snoepjes in die kom, dat staat ook leuk .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waterpest is handig omdat het algen wegconcurreert, maar de vissen hebben er voor hun zuurstofvoorziening nagenoeg niets aan, de productie is te laag om een vis te onderhouden en s avonds beginnen de planten zelf zuurstof te verbruiken. In het wild zie je dat alleen speciaal aangepaste vissen in dichtgegroeide sloten kunnen overleven. De eenvoudigste oplossing is een luchtpompje met een bruissteentje en wat fijn grind op de bodem zodat er wat bacteriën kunnen groeien.