Wat moet ik doen met mijn hond zodat hij 's avonds niet meer zo rusteloos is?

Mijn hond is 's avonds altijd vervelend. Altijd rond dezelfde tijd: 8 uur. Misschien komt het omdat hij dan denkt dat ie dr dan uit moet (wat ook zo is) maar vaak daarna of al rond 7 uur/half 8 is ie ook al vervelend. Waar kan dit door komen en wat kan ik er aan doen?

Het is een bruine labrador (3 jaar)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de website www.hersenwerkvoorhonden.nl vindt je heel veel tips.

Het beste antwoord

Soms denk je weleens dat je hond weet hoe laat het is om naar buiten te gaan of het tijdstip dat hij te eten krijgt,ze kunnen dan inderdaad onrustig worden.

Zorg dat je hond voldoende beweging krijgt op de dag want het is een jonge hond.
De kans is groot dat je hond dan s'avonds iets rustiger is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Uiteraard de hond geen enkele aandacht geven als hij onrustig is,zelfs niet aankijken,maar totaal negeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het zou best kunnen dat t zo is dat hij geen genoeg aandacht krijgt. Ik zal proberen hem meer aandacht te geven. Bedankt ;D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Heeft hij trouwens wel een vaste plek in huis, ergens een mand of een deken ? Kan ook veel oplossen als hij zijn plaats kent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen aandacht is niet voldoende,je hond moet zijn energie kwijt. ;-) Bedankt voor je + Rockalicious,ik zie hem alleen niet. :-)))))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
C+ van mij !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je jodokus. ;-)

Andere antwoorden (3)

Zie ook bij je andere vraag: beweging-beweging-beweging!!!!
Tijdens het uitlaten (zeker 2 uur per dag en die tijd ook benutten om hem dingen aan te leren etc) niet alleen aan de riem, maar ook lekker laten uitrazen. Laten spelen met andere honden.
Overigens: je hond is niet vervelend, jouw hond geeft je iets aan. Er is dus iets, dat hij duidelijk nodig heeft en niet van je krijgt. Vandaar ook je goede vraag en ik denk dus, dat de oplossing is, dat-ie veel te weinig beweegt. Daar kunnen honden helemaal gek van worden, tot aan gefrustreerd gedrag aan toe (alles in huis kapot maken bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
altijd hetzelfde he : lopen, rennen, wandelen: bewegen !!! Plus
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!!!
Idd zoals bij de andere reacties al aangegeven, veel bewegen. Maar je hond heeft ook zijn vaste routine. Vaak als huisdieren proberen je aandacht te trekken dan is het omdat ze het of heel leuk vinden ( of lekker in het geval van vaste voertijden bijv. ) of omdat ze puur hun routine volgen. Probeer dit te doorbreken door elke dag op een iets ander tijdstip te gaan lopen, niet altijd rond 8 uur ( als dit mogelijk is uiteraard ).
En idd negeren.
Er is evt. ( dierenkliniek en de betere dierenzaak ) ook wel een spray (DAP heet die geloof ik ) die je evt. kunt gebruiken om de onrust bij je hond weg te nemen ( evt. bijv ook te gebruiken bij stresssituaties, vakantie etc ). Je hond wordt hier absoluut niet suf van ofzo, er wordt gebruikt gemaakt van bepaalde stoffen die voor hem aangeven dat het veilig is ( voor katten is dit Feliway ).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt een kwestie van aandacht vragen, hij is onrustig en krijgt dan aandacht of het word beloond met naar buiten gaan.
Probeer het eens voor te zijn, je weet dat hij rond zeven uur onrustig word, dus gan je rond zes uur iets actiefs met hem doen. En niet alleen bewegen maar ook zorgen dat hij geestelijk moe is. Een hond die veel beweegt zal hier steeds meer van nodig hebben om er echt moe van te worden. Dus leer hem nieuwe commando's aan, doe zoek spelletjes, leer hem apporteren of als hij dit al kan maak hier dan gebruik van.
Vraagt hij daarna nog steeds om aandacht, compleet negeren, dan gaat het er vanzelf wel uit.
Een labrador is een werkhond, die wil wat doen, die word niet (genoeg)moe van een uurtje wandelen.
Fietsen, zwemmen, lekker actief en geestelijk moe maken.