Waar kan mijn agapornis veilig op 'knagen'?

Mijn agapornis (6 maanden) begint nu aan alles in huis te knagen. Potloden, pennen, kabeltjes, foldertjes en andere papiertjes, kaarsen (hebben we heel snel weggehaald), toetsen van 't toetsenbord... noem het maar op.
Nu willen wij graag weten of er iets is waar hij veilig aan kan knagen zonder dat hij ziek wordt of er dingen stuk gaan. In de kooi heb ik al een puinsteen-zitstok, speeltjes, een blokje hout maar buiten de kooi doet hij daar niks mee.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op wilgentakjes gebruiken ze ook voor hun nest dan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb maar 1 agapornis en we weten niet of het een mannetje op vrouwtje is maar denk dat hij niet zo snel een nestje zal maken ;)

Het beste antwoord

Eigenlijk alleen laten kauwen op speciaal speelgoed voor papegaaiachtigen en op niet giftig hout..... en op niks dat van jou is.
Maar als je vogel los is in de kamer, dan zal je hem dus dingen moeten afleren, of nog liever: zorgen dat-ie niks aanleert wat-ie weer moet afleren.
Best wel ingewikkeld dus!
Ik heb een vind ik zeer interessante site gevonden: http://www.babyvogels.nl/index.htm
Ook vele filmpjes met heel veel info van deze man:
http://www.youtube.com/user/vogeltraining?feature=watch
Komt op mij als zeer betrouwbaar over. Ze reageerden ook heel snel per mail op een vraag van mij.
Misschien kan je jouw vraag ook daar neerleggen.
Succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb verschillende soorten speelgoed voor hem maar zolang hij niet in de kooi is, doet hij er ook niks mee. Zijn speelgoed op tafel leggen heeft ook geen nut want dan gaat hij gewoon ergens anders klieren. We proberen het hem wel af te leren maar volgens mij zit daar heel veel tijd in. Steeds als hij ergens aan zit wat niet mag, zeg ik hard; NEE. en als hij doorgaat steeds opnieuw. Ik zal eens naar die pagina's gaan kijken, dankjewel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt, dat kost inderdaad tijd!!! De kunst is om hem dingen aan te bieden, die hij heel interessant vindt, interessanter dan dat wat-ie wil gaan mollen.
Afleren kost altijd heeeeeeel veel tijd.
En bij NEE moet ook een consequentie volgen: ik liet mijn vogel soms schrikken als-ie bij nee niet reageerde. Dan vloog-ie namelijk wèl weg van dat, waar hij mee bezig was, of ik pakte hem op en haalde hem daar weg.
Ik heb pas geleden bij deze site en filmpjes van deze vogelman gevonden en vond het allemaal zeer interessant.
Je kunt ze echt enorm veel leren, maar dat kost veel tijd; daar moet je enorm veel plezier in hebben. En dat opvoeden moet je meteen doen, daar heb je levenslang profijt van.
Heel veel plezier met je kippetje ;-)

Andere antwoorden (2)

Ze mogen wel wilgentakjes hebben om op te knagen,die kun je in de dierenwinkel kopen.
Je kunt ze wel in het bos vinden,maar dan moet je er wel voor zorgen dat ze goed schoongemaakt worden voordat je ze geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens naar javahout of koffiehout! Je hebt er zelfs hele klimbomen van speciaal voor papegaaien en parkieten.