Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het dat mijn hond moet kokhalzen?

Mijn hond (Rhodesian Rigeback) moet soms kokhalzen vooral wanneer hij slaapt maar ook soms wanneer hij wakker is. Er komt niks uit zijn bek, maar het is erg naar om te zien. Weet iemand wat er aan de hand is of hoe het kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

het kan zijn dat de hond een benodige vitaminr tekort heeft. geef hem dagelijks de goede voeding. maar u kan ook naar uw dierenarts toe gaan als de hond dit blijft doen

Toegevoegd na 1 minuut:
bedoel vitamine
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien loopt er eten terug zijn slokdarm in. ik denk dat het slim is om naar de dierenarts te gaan. die heeft of een logische verklaring of hij kan verder onderzoek doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze hond doet het met regelmaat. Dan heeft hij een haartje of grassprietje oid achter in zijn keel zitten. En dat irriteert pas later. Probeer hem dan wat te laten drinken en kijk of het stopt.

Als het niet stopt zal er een andere oorzaak zijn en doe je er zeker niet verkeerd aan om de DA raad te plegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hond haart heel erg. Als ik een keer niet stofzuig dan loopt ze kans een haarbal in haar keel te hebben. Dat merk je dan aan het "gehoest" 's nachts. Ik moet dus echt vaak stofzuigen want ze likt alles van de grond als er eten gemorst wordt. als ik dus niet stofzuig likt ze haar haren erbij op. Vaak merk ik aan haar dat ze drinken wil en als ik dit geef is het vaak opgelost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt neer op wat ik ook al zei. veel voorkomend bij honden +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding