wat kan je doen tegen statisch haar bij je hond?

Ik heb een cotton de tulear hondje! Bij dit koude weer heeft ze heel fel statisch haar waardoor ze moeilijker te kammem zijn en lijken ze ook vlugger te klitten! Wat kan ik doen om dit makkelijker te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.6K
Ivana
11 jaar geleden
Dat was ook mijn antwoord: kammen met een natte kam.
Wel even wachten met naar buiten gaan bij deze temperatuur.

Het beste antwoord

Statisch haar komt door het opdrogen van haar.
Als je het haar wat vettiger maakt, zoals met olie, zalf, cremespoeling of haarlak wordt het niet meer statisch.

Als je regelmatig je hond wast, doe dit dan met antistatische shampoo in de winter, of gebruik na de normale shampoo een cremespoeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat soms werkt is een beetje olie (bijvoorbeeld baby olie). Tussen je handen wrijven en dan gewoon langs de vacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik een borstel die geen stalen pinnen heeft. Stalen pinnen bevorderen statische elektriciteit behoorlijk (dat is bij mensen ook zo).