wanneer mag een kitten op volwassen voer? Hij is nu 7 maanden

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volgens mij is het het beste om vanaf nu je kitten te laten wennen aan volwassen voer.Hiervoor kan je steeds meer volwassenvoer toevoegen aan kittenvoer.Begin met kleine beetjes en dit steeds meer uitbreiden.Succes,Tommiesje

In principe is kittenvoer en volwassenvoer puur een commerciële verkooptruc. In de natuur eten jonge dieren hetzelfde als oudere dieren. Je zou hooguit een kleinere brok kunnen geven als ze nog jong zijn omdat het bekkie nog niet groot genoeg is, maar zelfs dat is niet nodig.

jouw kat kan op deze leeftijd prima op adult voer over, maar wel geleidelijk aan om darmproblemen te voorkomen. omdat hier de volwassenen de kittenbrokjes snoepten, en de kittens de adult brokken pikten, heb ik al heel snel de hele zwik op adult gezet, en ze zijn allemaal mooi uitgegroeid. verder ga ik ervan uit dat je je kitten onlangs hebt laten castreren, hij of zij heeft daar ruim de leeftijd voor. na castratie zou ik zeker geen kittenbrokken geven. die zijn te vet, en na castratie moet je sowieso het gewicht een beetje in de peiling houden.

Er zit in het kittenvoer meer eiwitten voor de groei, maar omdat de grootste groei tot een leeftijd van 6 maanden is, kan je geleidelijk gewoon overgaan op adult-voer. Komt niet zo nauw.

Naar een maand 5/6...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100