Sinds gister vertoont onze kat de symtomen van de kattenziekte. We gaan vanavond een afspraak maken, zijn we nog optijd?

Hoorde dat het sterfpercentage tussen de 50 en 70% ligt. Als je het niet laat behandelen dan 90%. Hij ligt aldoor alleen maar op de bank, dezelfde houding, gaat soms op zn buik liggen, eet niet(ook niks lekkers zoals iets lekkers voor de katten uit blik) drinkt niet en ik had zn drikbakje naast hem gelegt, hij kijt niet op, ogen wel open maar hij let totaal niet op zn omgeving. Arm katje ik wil zo graag wat voor hem doen maar ben ik nog optijd:(?
* het is de zwart-witte op de foto en hij ligt alleen maar in die houding:(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

ik denk niet dat je kat de kattenziekte heeft, want ik hoor je niet over braken en dunne diarree.
dat is echter geen geruststelling, want zo te lezen is je kat er niet goed aan toe.
er is iets goed mis, en ik zou per direct de spoedarts bellen.
bel je eigen dierenarts, dan hoor je waar je terecht kan.

Toegevoegd na 12 minuten:
of je nog op tijd bent valt niets over te zeggen.
vermoedelijk is je kat al langer ziek geweest, en merk je het nu pas.
laat je nog even weten hoe of wat?
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij had wel gebraakt, maar elke komt niks uit. En gelukkig kwam hij net even van de bank af, wel een bolle rug, kwispelt wel met zn staartje. Maar dat is het dank ook. Van diaree is nog niets te merken. We heben net gebeld naar de dierenarts en mn moeder heeft voor morgenochtend half 9 een afspraak gemaakt.
Toenet natuurlijk verdrietig want ben gewoon bezorgt en bang dat het slecht afloopt:( ik laat het uiteraard weten hoe het is gegaan, en ik hoop absoluut op een positief antwoord(: ik probeer positief te blijven want niks is nog vastgesteld(: ik laat het morgen weten(;
Rieneke1
11 jaar geleden
zo te horen heeft je kat enorme buikpijn (of rugpijn).
kan je vanavond niet terecht bij de spoedarts?
voor mij zou dit een spoedgeval zijn.
de duimen draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit moet inderdaad.meteen. Maar helaas rien, dierenartsen hebben de tijd wel (hier in.net noorden toch)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mn ouders stonden wel op het punt de dierenambulance te bellen, maar dit hebben ze toch niet gedaan. Hij is vanochtend naar de dierenarts gegaan en moet een nachtje blijven ter observatie. Hij is aan de diaree maar heeft daar gelukkig wel wat gegeten. Er is bloed geprikt en hij heeft geen suiker tekort, geen lever ontsteking, geen nier ontsteking. De arts denkt dat het een maagdarminfectie heeft(denken ze) hij gaat daar aan de antibiotica en dan mogen we hem waarschijnlijk morgen weer ophalen. Hij zei wel dat er echt wat moest gebeuren want hij vermagerde. Dus we wachten af... Ik hoop dat het goed komt en dat we hem morgen kunnen ophalen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan heb ik nog 1 klein vraagje over mn hamster; bij het lopen tilt hij zijn rechterpootje heel hoog op. Hij heeft er blijkbaar geen pijn aan, loopt gewoon vrolijk rond en ik kan zn pootje gewoon aanraken. Het lijkt wel alsof er ies in de weg zit maar weet niet wat want ik kan het niet zien. Misschien is het wel niks maar weet jij misschien hoe dat komt? Hij is denk nog geen jaar oud en heeft een lekker groot hok(:
Rieneke1
11 jaar geleden
het leek idd op erge buikpijn.
helaas kan je in zo'n geval geen pijnstiller geven.
vraag wel om probiotica als je de kat weer gaat halen, en hou 'm goed in de gaten.
als de klachten aanhouden, kan het zijn dat antibiotica niet helpt, maar dat je kat prednison nodig heeft.
hou de vinger aan de pols! fijn dat je even laat weten hoe of wat!
geef je morgen nog even een update?
over je hamster kan ik helaas niets zeggen.
wellicht kan de dierenarts daar even naar kijken als je je kat gaat ophalen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prednison; ik zal eraan denken als ik hem ophaal(: Ja ik zal morgen weer even een (hopelijk een goede)updatetje geven(: goed idee, zal er even met mn moeder over hebben! Bedankt alvast voor je antwoord en je reacties, ben er erg blij mee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb net bergrepen van mn moeder dat ie uit zn huid stinkt, maar dat is wel vaker zo. Ook komt ie als mn moeder naar beneden komt altijd begroeten, maar de laatste tijd af en aan. Dus soms wel soms niet net zoals dat ie soms wel uit zn huid stinkt en soms niet(na het poepen), ook drinkt hij heel veel water dus hun dachten dat het een nierprobleem is. Uit de test is het gebleken dat dat niet het geval is en daar was hij dan ook verbaasd over. Misschien kattenaids? Klinkt raar maar hoorde toch dat dat wel een veelal voorkomende ziekte bij katten is. Maar daar hadden ze het bij de dierenarts niet over.
Rieneke1
11 jaar geleden
ik heb twee aidskatten gehad, en zag behalve chronische diarree veel tandvleesontstekingen en oogontstekingen, dus aids is niet waar ik aan denk bij jouw kat.
wat eet je kat dat hij zo stinkt bij het ontlasten?
en heeft je dierenarts voor nu lichtverteerbaar voer meegegeven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is eruit: het is de giardia infectie. Hij blijft daar nog een nachtje. Komt sinds 5 jaar voor in nederland en kan overgebracht worden op de mensen:( dus wij moeten heel goed handen wassen enz. Helaas kan mn andere kat het ook hebben, maar die kan e niet eens aaien of ze sprint al weg. Dus pakken word een probleem als ze het heeft. Mn moede verzameld drie dagen poep van haar en brengt het dan naar de dierenarts en die onderzoekt het. Op internet staat dat bij erge gevallen vermagering en uitdroging voorkomt, aldus Simon(mn kat). Hij moet daar nog een nachtje blijven:( de giardia bacterie komt mee met de uitwerpselen en als andere daarvan drinken(uitwerpselen in water) kunnen zij besmet raken. Niet alleen daarvan maar ook op de haren van de katten kunnen giardia eitjes zitten en dat kan aan je handen komen. Het kan ook gebeuren bij het vechten. Helaas likken mn katten elkaar soms op het hoofdje en rond de nek, dus ik hoop niet dat Lady(mn hopelijk nog gezonde kat die niet te pakken is) besmet is met giardia. Zodoende de informatie die mn moeder aan de telefoon heeft gekregen. Dus het is geen maagdarminfectie. Ik hoop dat Simon er goed bovenop komt en dan Lady niet besmet is!
Rieneke1
11 jaar geleden
heel vreemd.
als je kat giardia heeft, dan moet er daarnaast nog iets anders spelen.
de symptomen die je noemde gaven aan dat je kat erg ziek is, of erg veel buikpijn heeft.
katten met giardia hebben dunne stinkende diarree, maar tonen verder levendig. ze eten en drinken ook normaal.
daar zou ik toch even over doorvragen morgen, of er niet meer aan de hand kan zijn. als een kat giardia heeft, moet de andere kat tegelijk behandeld worden.
koop easy-pill, dat is een kneedbaar goedje wat de meeste katten wel lusten.
hopelijk krijg je de pil zo binnen bij je andere kat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dierenarts zei dat hij er heel slecht aan toe was, hij qas erg uitgedroogd en erg vermagerd. Hij was zwak en waarschijnlijk ontstond daar de (wij denkende)buikpijn. Hij moet nog een nachtje blijven terwijl we hem eigenlijk mochten ophalen. Hij eet wel een beetje en heeft ook wat gedronken, hij is niet meer aan de diaree. De dierenarts vroeg of hij nog een nachtje mocht blijven omdat hij wilde kijken of dat het ook zo door bleef gaan. Mn moeder zei tegen hem dat dat natuurlijk wel goed is, maar dat het wel veel geld kost. Hij zei dat hij de kosten op zich zou nemen ondat hij simon daar wilde houden ter observatie. We mogen hem(hopelijk) morgen ophalen(: hij zei dat het goed was dat we naar hem toe waren gekomen want hij was er erg slecht aan toe en het kon zo echt niet verder. Morgen horen we meer(:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus dat vonden we erg aardig van hem en dat laat toch zeker zien dat ie er alles aan doet om simon beter te krijgen(doen alle dierenartsen wel natuurlijk) maar dit geeft me een goed gevoel(: het is eigenlijk maar goed ook dat ie nog een nachtje daar mag blijven, want hier zit lady hem om zn nek(gaat hem aanvallen in spelerderwijs omdatze wilt spelen), en hij heeft nog steeds zn medicijnen nodig en daar kan ik goed aansterken(:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je had gelijk. Hij is overleden. Er moest nog iets aan de hand zijn. Helaas, iniedergeval bedankt voor je antwoord en je reacties. We zullen altijd aan hem blijven denken.
Rieneke1
11 jaar geleden
oh nee, wat triest!
heel veel sterkte joyce.