Hoe leer je een konijn trap lopen de trap van een konijnen hok

Konijn leren

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (7)

Niet, dit leren ze vanzelf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet het bakje met voer op de trap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een konijn doet dat als het goed is vanzelf, en anders lok je hem met wat lekkers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij ons zit het deurtje van spijlen vrij hoog, dus ze moeten over een hindernis van bijna 15 cm springen om terug in de kooi te komen. Wij hebben een houten plankje bekleed met een stukje deurmat, of vloerbedekking (maar deurmat kost bij Ikea bijna niks) en bovenaan een dwarslatje erop gelijmd aan de onderkant. Dit hangen we aan de kooi, zodat ze een loopplank de kooi in krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Konijnen zijn handige jongens,dit kunnen ze best.Het gaat vanzelf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kunnen ze uit zichzelf. Het wordt echter lastiger als het trappetje te steil is. In dat geval zou je iets onder het trappetje kunnen plaatsen waardoor het minder steil wordt voor het konijn, dan probeert hij het vanzelf wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook een trapje, en normaal gaan ze dat vanzelf beginnen doen, ze worden nieuwsgierig om wat er beneden/boven is en gaan eens een kijkje nemen, anders zet je het konijn zelf eens beneden/boven op de trap en geeft ze eventueel een klein duwtje, maar bij lij ging dit vanzelf.

Op de foto staat mijn trap :-)