Kun je een kikker ook als huisdier in huis houden?

In een aquarium of terrarium bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.6K

Het beste antwoord

Ja dat kan, maar doen moet je de omgeving(in een aquarium) zo maken waar de kikker kan leven. Zoals kleine planten, water etc. Een hoop bladeren of losse compost op een beschutte plaats is ook een goed plek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je een goede huisvesting hebt en je even verdiept in de zorg voor kikkers, moet dat kunnen.
Er zijn ook veel mensen die salamandertjes hebben dus dat is het zelfde idee.
Als het leuk is voor de kikkers om in gevangenschap te leven is weer een ander discussie............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor dat kan. Alles over kikkers houden in een aquarium of terrarium, kan je op deze website vinden.

http://www.amfibia.be/default.asp?iId=IMEJG
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is heel goed mogelijk gewoon navragen bij een dierenspeciaalzaak.
Let wel:
Kikkers zijn beschermde amfibieën dit betekent dat u ze niet mag vangen, vervoeren of verhandelen.
U overtreedt daarmee de wet met het risico op een forse boete.
Kikkers welke in een dierenwinkel te koop zijn mag je wel in een aquarium of terrarium houden maar je mag die bv niet in de tuin of de vijver uitzetten, omdat deze de inheemse soorten bedreigen en verstoren. Deze zijn uitsluitend bedoeld voor een aquarium of terrarium.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorgaande antwoorden zijn allemaal ok.
Heb nog een tip: erg leuk en makkelijk te houden zijn vuurbuikpadjes, uitstekend om mee te beginnen en bijvoorbeeld via internet te bestellen.
De gebruikelijke naam hiervoor is Bombina.
Eerst veel er over lezen,daarna onderkomen maken/kopen, dan de dieren.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor, dat kan heel goed.

heb zelf 3 dwergklauwkikkertjes. ze zijn niet veeleisend en moeten dagelijkse wat levendvoer hebben (muggenlarven, watervlooien etc)

de groene en bruine kikkers uit ons koude landje zal ik niet aanraden.

verder zijn er natuurlijk nog heel veel kikkersoorten die je kan houden, met elk hun eisen. als je net start met deze hobby is het geen aanrader en zou je event wat meer kunnen leven over de dwergklauwkikker om er mogelijk een paar aan te schaffen.