wat eten watterslakken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel je soms die grote slakken die je nu overal ziet?
die ruimen alle rotzooi op zoals hondenstront, maar ook plantenresten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
watten misschien?

Antwoorden (2)

Waterslakken eten plantjes en algen uit het water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten waterslakken. Sommige zijn nuttig, andere zijn eerder te mijden. Over het algemeen eten ze algen, restjes die de vissen laten vallen (bv vlokvoer), dode vissen,...
De meeste soorten kunnen dus geen kwaad. Maar wanneer ze in grote getale aanwezig zijn kunnen ze een ware plaag vormen.
fremar