Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn tulpen giftig ?

Mijn kat heeft net een paar happen van een tulp genomen en zoals de titel al zegt wou ik weten of dat giftig is voor een kat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

officieel zijn bolgewassen giftig voor katten, maar de mate van giftigheid verschilt per plantensoort.
zo is een enkel blaadje van een lelie reden voor groot alarm, maar met de tulpen valt het wel mee.
ik heb een rode kater gehad die gek was op bolgewassen, zodra er een puntje boven de grond piepte zette hij de tanden erin.
heeft nooit problemen opgeleverd.
mocht je toch ongerust zijn hou je katje dan in de gaten, maar dat is dan voor je eigen gemoedsrust.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de tulp is ook giftig. in deze tijd staan ze bij veel mensen in de huiskamer als snijbloem. katten gaan er flink van overgeven en zo komt dan de tulp er gelukkig weer uit.
(Lees meer...)
fremar
11 jaar geleden
Tulpen zijn niet giftig, in oorlogstijd werden ze zelfs gegeten.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bollen werden gegeten bij mijn weten, maar de vraag is of het voor katten giftig is. Er is een verschil tussen wat voor katten en voor mensen giftig is, neem bijvoorbeeld paracetamol, daar kan een kat al vrij snel aan dood gaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding