Is het voor konijnen schadelijk als je het hok verft?

Ik gebruik verf op waterbasis, en verf uiteraard alleen de buitenkant. Mijn vader zegt dat dat slecht is voor de konijnen, mij lijkt het wel mee te vallen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Als de konijnen vanaf de binnenzijde niet kunnen knagen aan delen waar verf opzit en dus geen verfdeeltjes kunnen binnenkrijgen, dan is het niet schadelijk.
Verf, uiteraard, niet als de konijnen erin zitten, en laat goed drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb mijn konijnenkot ook in de binnenkant geverfd. Het kot ruikt wel nog naar verf. Is de geur schadelijk?

Andere antwoorden (3)

Als je het hok verft en het 2 dagen laat drogen moet het konijn er niet in de buurt zijn. Na de 2 dagen kan het geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang het alleen aan de buitenkant is is het goed. ze moeten niet aan het hout gaan knagen en dan alsnog verf binnen krijgen, dan worden ze ziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle verf is slecht voor mensen en dieren als er van gegeten word.En watergedragen verf is nog slechter daar de polyvinyl die erin zit zich in het lichaam verzamelt en er nooit meer uitkomt.Aan de binnenkant waar hij aan knaagt kan je gewoon het beste een paar keer met gekookte lijnolie smeren.