Kitten dood geboren, wat nu met moeders?

Zijn al bij de DA geweest en er is een foto gemaakt, buikje is leeg.
Ze had trouwens haar dode kitten wel helemaal schoongemaakt en navelstreng enzo afgebeten, maar ik hoorde dat ze dode kittens normaalgesproken links laten liggen? Snapte ze het niet? (was de 1e keer voor haar)
En wat gebeurt er met de melk? Verdwijnt dat vanzelf?

We willen overigens geen gast kittens daar haar zusje over 6 weken ook bevallen moet.
Misschien kan ze voor haar kittens tegen die tijd nog zorgen? Of is dat een afrader?

Hoe lang kan het duren tot ze stopt met "huilen" bij de deur?

Sorry een hoop vragen maar we zijn nog onervaren hiermee :/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (1)

laat me raden: het betreft hier een tienermoedertje?
je weet dat een poes pas gedekt mag worden als ze minstens een jaar oud is?

geef je poes de komende tijd maar veel aandacht, sommige poezen kunnen flink van slag raken door zo'n gebeurtenis.
geef haar voldoende en hoogwaardig voer om aan te sterken.
als haar borstweefsel rood wordt en warm aanvoelt, dan meteen terug naar de dierenarts.
wat uitvloeiing de komende dagen is mogelijk, maar mag niet stinken.

verder moet me toch van het hart: waarom de poezen niet laten castreren?
dit soort berichten vind ik om moedeloos van te worden.
er is zo'n enorm kattenoverschot, de asiels barsten al uit hun voegen.
Rieneke1