Mijn kat likt graag cremes en parfumachtige dingen is dat normaal voor een kat?

Ik bedoel als ik mijn handen bijvoorbeeld heb ingesmeerd met handcreme, of ze net heb gewassen met geurende wasgel. Of als ik bodylotion heb gebruikt. Dan likt hij t echt graag af. Hij is er dol op! Het smaakt toch heel erg vies? En is het gevaarlijk? Ik laat het niet toe maar soms is ie mij te snel af en heeft al gelikt.

Weet jij het antwoord?

/2500

jij hebt een flinke aanslag gedaan op hun geurbeleving: je stinkt en je ruikt niet meer voldoende naar de groep. uiteraard willen katten die lucht meteen weggepoetst hebben. het is dus niet zo dat hij er dol op is (hoewel bij katten weet je het nooit :)) je laat het in principe niet toe zeg je: dan hoef je je ook geen zorgen te maken, een enkel likje kan geen kwaad.

ook mijn kater vindt mijn handcrêma héél erg lekker... ik weet nog niet waarom. het is "cocoa butter cream" te koop bij de wibra, het kost 3 x niks, maar dat is natuurlijk niet belangrijk, hoewel :) zelf vind ik het ook lekker ruiken, maar dat is wat anders natuurlijk. of het logisch is, ik betwijfel het, hij likt er verzalicht aan en na een paar keer trek ik mijn hand weg, omdat het mij niet zo gezond lijkt voor een dier om iets met al die vreemde bestanddelen in zijn lichaam te krijgen, o.a. alcohol, cacao en parfum.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100