Mijn kat likt graag cremes en parfumachtige dingen is dat normaal voor een kat?

Ik bedoel als ik mijn handen bijvoorbeeld heb ingesmeerd met handcreme, of ze net heb gewassen met geurende wasgel. Of als ik bodylotion heb gebruikt. Dan likt hij t echt graag af. Hij is er dol op! Het smaakt toch heel erg vies? En is het gevaarlijk? Ik laat het niet toe maar soms is ie mij te snel af en heeft al gelikt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb vaker gehoord dat katten dat doen en op internet vind ik ook veel mensen met dat 'probleem'.
Misschien houdt hij gewoon van het smaakje die het geeft. Likt hij ook zoveel als je niks op je handen hebt ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elke kat likt volgens mij ergens anders aan. Zo likt de kat van mijn ouders graag aan plastic.
Ivana
11 jaar geleden
Mijn hond is ook verzot op mensen met een geurtje op. Ik zou het maar gewoon toelaten. Het trekt ook in onze huid, dus gevaarlijk kan het nooit zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij likt wel vaker aan mijn hand als ie geaaid wil worden en ik t niet doen. Maar met cremes is t heel erg.
Rieneke1
11 jaar geleden
xxy24, dat is iets anders, google maar eens op pica.

Antwoorden (2)

jij hebt een flinke aanslag gedaan op hun geurbeleving: je stinkt en je ruikt niet meer voldoende naar de groep.
uiteraard willen katten die lucht meteen weggepoetst hebben.
het is dus niet zo dat hij er dol op is (hoewel bij katten weet je het nooit :))
je laat het in principe niet toe zeg je: dan hoef je je ook geen zorgen te maken, een enkel likje kan geen kwaad.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruikm het dagelijks dus ik denk dat hij die geur aan mij wel gewend is
Rieneke1
11 jaar geleden
voor een kat blijft het een chemisch luchtje wat hij liever wegpoetst.
Rieneke1
11 jaar geleden
andrea, dat zal zeker meespelen, hoewel er ook katten zijn die sowieso graag aan je haren plukken, of er nu iets in zit of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kat dat dat ook ja, maar niet alleen met ingesmeerde handen. Als hij bij mij komt zitten en ik wil hem aaien draait hij snel de kop en likt eerst mijn vingers voordat ik hem mag aaien. Haha hij vindt mijn handen vies, ik was ze te vaak.
ook mijn kater vindt mijn handcrêma héél erg lekker...
ik weet nog niet waarom. het is "cocoa butter cream" te koop bij de wibra, het kost 3 x niks, maar dat is natuurlijk niet belangrijk, hoewel :)
zelf vind ik het ook lekker ruiken, maar dat is wat anders natuurlijk. of het logisch is, ik betwijfel het, hij likt er verzalicht aan en na een paar keer trek ik mijn hand weg, omdat het mij niet zo gezond lijkt voor een dier om iets met al die vreemde bestanddelen in zijn lichaam te krijgen, o.a. alcohol, cacao en parfum.