hoe kan ik mijn paard dikker krijgen?

mijn paard is wel al 36 jaar en heeft maar weinig tandden dus het moet wel een beetje makkelijk voor haar zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
ze is echt mager je ziet de ribben en bij de kont is heeft ze 2 grote gapende gaten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Helaas zie je vaak bij oudere paarden dat ze snel dun worden.
Heb je wel het idee dat ze eet of helemaal niet ?

Wat ik bij mijn paard deed was vaak slobber geven, dat is een soort papje van brokken met stukjes appel etc. erin. Dit is iets makkelijker te eten en dat vinden ze vaak nog heel lekker ook. Je kan Slobber zelf maken maar ook in veel ruitersportwinkels gewoon kopen.

Verder weet ik niet hoevaak je haar per dag eten geeft, maar je zou kunnen proberen meerdere maaltijden per dag te geven, bijvoorbeeld 3 per dag.

Als je het idee hebt dat ze eigenlijk niet echt eet, dan heb je speciale paarden tandartsen die kijken of haar gebit nog helemaal oke is.