Zijn kippen geschikt voor een achtertuin?

Zijn kippen geschikt voor een normale achtertuin? Zo ja, komt er dan veel ongedierte op af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (6)

Ja, dat kan prima. Ik heb jaren kippen gehad in mijn achterplaats. Zorg voor een goed nachthok en ren. Ik liet mijn kippen af en toe los door de tuin lopen. Ongedierte (muizen) kunnen wel eens een hapje komen mee-eten. De voorraad voer wel in een goed afgesloten emmer/voerton bewaren.
jodyenboyke
11 jaar geleden
Als je een siertuin heb niet aan beginnen het zijn flinke gravers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kippen kun je prima houden in een achtertuin. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat ze behoorlijk kunnen graven, en het gazon kapot kunnen maken.
Vind je dat geen probleem? Dan kun je kippen prima in een achtertuin houden.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je geen gaas aan de onderkant van je ren doen, zodat ze niet gaan graven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is om gewoon een stuk af te zetten waar ze mogen graven, en daar eventueel de planten weg te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graven zit in de aard van het beestje, dat moet je niet willen veranderen. Anders geen kippen nemen.
je kunt kippen houden maar een haan zal misschien problemen geven dan kunnen de buren gaan klagen wegens geluid overlast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het achterste stuk van de tuin afspannen: een ren maken met een deur voor jezelf erin. Er mogen gerust bomen of struiken in staan. Al wat klein groeit zoals bloemen en gras, zal verdwijnen door het scharrelen van de kippen. Vermijd een vijvertje want kippen scharrelen achteruit en sukkelen zo soms erin en verdrinken. Achteraan in de tuin betekent dat je verder moet lopen maar ook dat je geen geurhinder zult hebben in de zomer. Maak ook een hok met een uitstulpsel dat door de omheining heen steekt. In dat uitstulpsel met scharnierend dakje erop maak je de nesten (ter grootte van wijnkistje klein model per nest; hooi leggen). Je doet die dan dagelijks open door het dakje op de nesten open te scharnieren, zonder in de ren of het hok te moeten komen, om de eieren te rapen. In het hok en in de ren voorzie je enkele stevige horizontale stokken op variërende hoogtes, waarop de kippen zullen slapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Achteruit scharrelen, heeft dat ook een bepaalde reden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kippen in de achtertuin scharrelen achteruit, die in de voortuin doen het vooruit. Haha, grapje, neen ik weet niet hoe dat komt. Maar even nadenken. Ze krabben de grond weg, zetten dan een stapje achteruit om te kunnen kijken en een pier of graatje op te pikken. Dat is de reden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
aha zo dus. Weet dat er in de natuur aantal diersoorten zijn die bewust achteruit lopen, om zo de vijand in verwarring te brengen. Dacht misschien is er ook een soortgelijke reden voor de kippen :) Niet dus.
Denk ook aan geluidsoverlast, van buren. Kippen kan je niet zomaar in de achtertuin houden. Die dieren maken helaas een behoorlijk lawaai, maar zijn wel leuk vooral smorgens een eitje ervan :)