Welke kattenbakkorrels vormen echt goed klontjes?

Liefst niet al te gek duur? Ze beloven het allemaal; klontervorming, maar ik zie weinig klontjes :-(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eerst een kleine zak uit: sommige katten houden juist niet van die klonten en gaan het naast de kattenbak doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook aan de kat liggen. Die van mij graaft alle klontjes kapot. Dus zij krijgt euroshopper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de adviezen! Ik kan ermee vooruit!!

Antwoorden (8)

Cats best eko plus! Gebruik het zelf nu al jaren, en het helpt ook heel goed tegen geurtjes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben erg tevreden over kitty friend ultra.
ik betaal er 6 euro 30 voor per zak van 15 l.
Rieneke1
11 jaar geleden
Hier wordt schep & schoon (3-voudige hygiène, met de blauwe korreltjes erin) van het AH huismerk gebruikt. Vormt supergoed klonten, blijft fris ruiken en gaat lang mee. Rond de 4,50 voor 6 liter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp je helemaal! Ze beloven klontjes maar als je gaat scheppen vallen de klontjes dan uit elkaar of is het slechts een 'slechte poging tot klontje'.

Problemen waar ik geen last meer van heb sinds ik het kattenzand gebruik van Tom & Co (huismerk).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
" Cats best eko plus! Gebruik het zelf nu al jaren, en het helpt ook heel goed tegen geurtjes!" sluit ik me helemaal bij aan, met als aanvulling dat het ook langgggggg meegaat, juist ook omdat je de balletjes eruit kan halen, t stuift niet gewoon super goed, jammer alleen, dat t best heel duur is............ als t ff kan, haal ik daar een zak van!! echt een aanrader hoor!
succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben heel erg tevreden met Biokat's classic kattenbakvulling 20 kg, deze heeft een sterke klontvorming en is zuinig in gebruik. Als je één kat hebt doe je hier ruim 2 maanden mee, en je hebt geen vieze geurtjes meer.
Ik betaal niet meer dan 8,50 euro voor deze kattenbakvulling, bij een dierenspeciaalzaak die stunt met de prijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier gebruik ik Pura. Dit is een speciaal soort zand.
Zeer goed klont vormend, ook de geur neemt dit spul heel goed op.
Om de dag scheppen, ruik je helemaal niets. Ook mag je het via de WC afvoeren, mar ik doe het in zakjes in de kliko.
Ook vind je geen korrels door het hele huis, omdat het fijn zand is dat bijna direct tussen de poeten uit valt.

Kost bij de lokale dierenspeciaalzaak €6.99 per pak van 5kg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik gebruik al jaren BIOKAT micro, is wat duurder maar je doet er echt heel lang mee! Bestellen doe ik het altijd bij zooplus als je daar 2 zakken besteld zit je al bijna op het bedrag om het gratis thuis te laten bezorgen. Ze zijn daar ook iets goedkoper dan in de winkel.

je moet er echter wel rekening mee houden omdat het zo fijn is (klonterd daardoor supergoed) dat als je katten hebt met langer haar, bijvoorbeeld tussen de poten (bv main coon en ragdoll) het wat meer uitloop geeft.

maar echt topspul!!