hoe komt het dat er bij een spinnennest meester een (hele) grote spin zit?

ik heb weleens foto's gezien van spinnennesten waarin er een spin zit van zeker 10 keer de grote van een gewone spin van zijn soort...
hoe komt dit? eet hij anderen op ofzo?

Toegevoegd na 1 minuut:
srry zit een fout in mijn vraag ik bedoel meestal i.p.v. meester

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat dat de moeder is en derest nog baby's zijn. Als ze bija even groot zijn verlaten ze het nest waardoor je dat niet snel tegen zal komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bakkers, die zitten toch niet bij jou thuis?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jakkes bedoel ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee gewoon van op internet ik mag er niet aan denken dat dat in mijn kamer zit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kom maar eens in ons fietsenschuurtje kijken..

Het beste antwoord

Vrouwelijke spinnen zijn meestal groter als mannelijke. Sommige spinnen bewaken hun nest.
Spinnen eten wel andere spinnen ook van dezelfde soort en ook de kleinere mannetjes. Maar niet hun eigen kinderen (zo lang deze klein zijn)