Hoe veel kost een groene leguaan per jaar?

Dus voer , behuizings materiaal maar aan elektriciteit aangezien de behuizing verwarmd moet worden met lampen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

De totale kosten voor het houden van een groene leguaan loopt in het totaal tot €1.000,00 per jaar, hierbij ingerekend zijn de nodige medische kosten, eten en huisvesting.

Echter een groene leguaan is geen dier waar aan je moet gaan beginnen als je de wereld van de reptielliefhebbers betreden gaat, een groene leguaan is een behoorlijk groot en sterk dier waar elke beginner mee de mist in gaat.

Voor meer informatie kan je beter contact opnemen met de st. De Groene Leguaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

en groene leguaan houden is prijzig.
de leguaan kost tientallen euro's, en het terrarium enkele honderden euro's, nog zonder inrichting.
ook de benodigde lampen, die met regelmaat verwisseld moeten worden, kosten tientallen euro's.
daarnaast de kosten van voer en dierenarts.
ook de electriciteitskosten tellen mee; de hoogte daarvan hangt ook een beetje af van de omgevingstemperatuur.

kijk voor meer info op de site die ik bijvoeg.

http://www.licg.nl/zs/dieren/reptielen/reptielen/groene-leguaan.html

Toegevoegd na 3 uur:
ik zie trouwens ook dat het groepsdieren zijn, dus met een leguaan ben je er niet.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent vergeten erbij te vertellen dat dit geen dier is om mee te beginnen als reptielliefhebber.
Rieneke1
11 jaar geleden
dat staat expliciet vermeld op de site theo, en bovendien wordt dat snel duidelijk als je leest wat erbij komt kijken.
wel prachtige dieren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was me ontgaan dat het erbij vermeld is door de schrijver, echter vind ik dit zo belangrijk dat ik het hier ook vermeld.
Rieneke1
11 jaar geleden
beter dubbel vermeld dan niet vermeld.
het dier is anders de dupe.