Wat is de beste manier om de vagina van een teefje schoon te maken?

Wij hebben voor het eerst (ongepland) een teefje, voorheen hadden wij altijd reutjes. Nu zag ik vandaag dat haar vagina niet zo schoon is, zo is zij blijkbaar bij ons aangeleverd. Ze moet douchen, dat staat vast. Maar tot die tijd wil ik wel haar vagina schoonmaken want er zit wat aanslag. Hoe doe je dat het beste?

(Niet allemaal komen met gezeur dat ik mij eerst had moeten inlezen, ik vang deze hond op omdat de partner van de eigenaar de hond per direct weg wou.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een washandje met lauwwarm water zou goed genoeg moeten zijn, maar omdat het mss gevoelig is doordat er iets aan de hand kan zijn zou ik kiezen voor wattenschijfjes met lauwwarm water, die zijn zachter en op het wit kun je goed de kleur van de afscheiding zien, dat is goed om te weten als je morgen of overmorgen bij de dierenarts bent voor een gehele controle (de APK zeg maar)

Je kunt haar het beste in een badje doen met lauwwarm water,zelfde temperatuur als voor een baby, zodat het een beetje kan weken en daarna voorzichtig droogdeppen of misschien nog beter vanzelf laten drogen. Ik zou er verder niet aan komen omdat je zegt dat er wat aanslag zit,dit zou schimmelinfectie oid kunnen zijn. Geweldig trouwens dat je haar opvangt ;-)

Wij zetten de hond gewoon in de douch en een tijde rustig daar laten onder lekker warm water dan een beetje spelender wijs de hond wassen, alleen oppassen dat er geen zeep in de vagina komt van de hond, maar er gewoon overheengaan met een washandje is het beste , werkt hier ookaltijd , is ze niet te vroeg wegeghaald bij der moeder omdat ze zich niet likt?

Natuurlijk is een hond geen mens, maar ik denktoch dat he het op dezelfde manier kunt schoonmaken als jij het de jouwe doet. Gewoon met lauwwarm water en zonder toiletzeep.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100