Vertoont mijn poes vreemd gedrag?

We gaan ons steeds meer zorgen maken over onze poes van 3 jaar. Ze zondert zich steeds meer af en gaat dan op een plekje liggen en vervolgens naar de muur staren.
De dierenarts heeft haar eerst anti stress pillen gegeven. Die hielpen niet. Nu zit ze aan de pijnstillers om te kijken of dat haar gedrag beïnvloedt.
Ze ziet er verder goed uit. Haar vacht ziet er goed uit en ze eet en drinkt goed.
Ze zit liever binnen dan buiten.
Ze laat zich niet al te graag aaien, maar is wel lief met de kinderen.
Ze komt somber, depressief en chagrijnig over.
Wat moeten we doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

als ze gezond verklaard is door de dierenarts, dan lijkt het mij dat ze zich ontzettend verveelt.

mijn ervaring met katten is dat je het beste 2 ongeveer even oude dieren kan hebben, ze spelen en rennen achter elkaar aan en houden elkaar bezig.

3 jaar is nog niet oud en de asiels zitten vol, de vraag is of jullie wel open staan voor een 2e kat, en je weet niet van te voren of het lukt...

als het lukt probleem opgelost, hopen we, of ze vinden elkaar niet aardig, dat weet je trouwens niet meteen.

nou heb ik het met mijn laatste 2 katten gehad die ik tegelijk uit het asiel haalde, ze mochten elkaar niet en hebben jaren lang naast elkaar geleefd, dat ging prima, al was het niet de bedoeling natuurlijk.
dus dat is de andere mogelijkheid!

succes! het lijkt mij een poging waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kunt u uw kat helpen om zich niet te vervelen:
- speel een paar uur (!) verdeeld over de hele dag met uw kat
- schaf een speelkameraadje aan voor uw kat (en zet die nou niet meteen plompverloren in de kamer, want dan heeft u geen kat meer die zich verveelt, maar een die zijn territorium moet verdedigen)
- zet her en der kartonnen dozen in uw huis, en verplaats ze regelmatig
- een klim en krabmeubel is onontbeerlijk. De kat zal het als boom ervaren en er heerlijk in spelen, slapen, klimmen en genieten.
- als u uw kat wilt laten genieten van de buitenlucht, doe dat dan op een verantwoorde manier: zorg dat uw balkon of tuin deugdelijk is afgerasterd. een gewoon hekje is niet goed genoeg.
- geef de kat de ruimte om te rennen en te bewegen
en
-gun de kat rust en privacy.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft jouw poes (regelmatig) pijn.
Laat een foto maken van de organen en laat een bloedttest doen. Onze poes overleed na lang lijden wat niet nodig was geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef haar een reden om te leven. Laat haar werken voor haar eten en drinken.

Ik ken jullie gezin niet, maar geef haar een rol en een plek binnen het gezin. De kinderen weten al lang dat er iets is met jullie poes, dus laat hun een rolletje spelen om de kat actiever te krijgen.

Laat haar maar zoeken naar haar eten of wie vandaag op jacht is geweest om het voedsel te vinden.
Misschien is er nog geen kattenvoer in huis en moet jullie poes iemand op jacht sturen.

Jullie poes wordt beloont in haar vreemde gedrag met medicijnen en aandacht. Dus beloon het gewenste gedrag.