Ik wil graag gerbils houden op mijn slaapkamer. Kunnen ze daar ook in de winter blijven staan als het kouder wordt? Zo niet? Hoe los je dat op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe koel is het 's winters in je slaapkamer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou me als ik jou was goed verdiepen in de wereld van gerbils. Sommige soorten leven in groepen, andere juist solitair.
http://www.kleineknaagdieren.nl/gerbils/algemeen/index.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed advies Kruidenvrouw!

Het beste antwoord

Ja dat kan.
Ik heb zelf ook 2 gerbils in een glazen bal van 40 bij 80.
Ik merk dat het 's winters kouder word in mijn kamer dus probeer ik veel hooi in de bak te doen, en ook een huisje/bakje waar ze in kunnen. Het hooi slepen ze meestal bij elkaar of in het huisje en dan gaan ze daar op elkaar liggen. In de winter slapen ze wel vaak overdag, omdat ze dan lekker warm bij elkaar liggen met het hooi erbij.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan je gerbils daar wel houden als het kouder wordt, maar dit is zeker niet aan te raden. Huisdieren op je kamer is niet zo gezond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op zich is de koude niet zo'n probleem. Het zijn warmbloedige dieren dus mits voldoende geschikt nestmateriaal beschikbaar zullen ze van de kou geen last hebben.

Zorg er wel voor dat je plaats hebt! Voor een koppeltje gerbils heb je een knaagbestendig verblijf nodig van 80 bij 50 cm. Een aquarium leent zich hier goed voor. Of een terrarium. Hoe dan ook geen kooi.