Kunnen cavia's verslaafd zijn aan zout?

Ik heb het gevoel dat mijn cavia's enorm veel zout slikken ( ze hebben een zout blok) Laatst kwam ik uit school en zag ik dat het waterbakje vies was. Ik verschoon het en beide rennen ze naar het water toe, om vervolgens aan het zoutblokje te likken. Ze drinken, likken, drinken, likken, drinken, likken dit gaat zo een tijdje door. Ik heb 2 weken geleden een zoutblokje gekocht en hij is al half opgelikt ( zie foto, het kristaliseerd door het vele water wat erop valt tijdens het drinken) dit kan toch niet normaal zijn? Moet ik het blokje helemaal weghalen? ( lijkt me ook niet, ze moeten wel aan de mineralen komen)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Cavias horen geen zitvlak te hebben. Zout.is slecht voor ze. Ze vinden het wel lekker (kijken aan je vingers als ze bezweet zijn bijv.) Weghalen dat blok. Waarom heb je die er in? Is zelfs dodelijk voor ze op de langere termijn. Toegevoegd na 2 minuten: De Cavias halen hun mineralen uit het voer. Die likstenen zijn erg slecht voor de nieren. Geef ze wel genoeg vers groenvoer want vitamine c kunnen ze niet zelf aanmaken. Toegevoegd na 3 minuten: Zitvlak is zoutblok haha.

Je haalt die blok er best onmiddelijk uit. Ze geraken via andere manieren wel aan die mineralen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100