Kan ik een huisspin aan mijn russische dwerghamster geven?

Ik zag het wel op youtube, maar is dit verstandig? Wat als de spin bijt?

Toegevoegd na 5 minuten:
https://www.youtube.com/watch?v=cWE2CcWkFCg&feature=youtube_gdata_player

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (4)

de huisspin bijt wel degelijk. En ik neem niet aan dat een hamster dat opeet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik had er dus een filmpje van gezien op youtube, daar aten ze hem wel op maar ik ben dus bang dat die wel zal bijten https://www.youtube.com/watch?v=cWE2CcWkFCg&feature=youtube_gdata_player (is dit toegestaan?)
Katten eten ook gewoon huisspinnen op. Ik zie echt geen gevaar in de spinnen die we hier in Nederland hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee maar een kat is ook ietjes groter dan een dwerghamster :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja een kat is iets groter, maar een dwerghamster is ook iets groter als die vlieg die de spin kan verorberen. :D
Een hamster lust over het algemeen wel een eiwitrijk hapje, en een Nederlandse huisspin maakt geen kans tegen een hamster.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dwerghamster zal smullen van de huisspin maaaaar:

Heb een beetje een probleem met het geven van een beschermde diersoort aan een huisdier.

Ook al huivert bijna elke Nederlander van spinnen, het zijn beschermde dieren en dienen na vangst in huis eigenlijk buiten losgelaten te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
maar een huisspin heet toch niet voor niets zo, volgens mij gaat die, net als een huismuis, buiten een zekere dood tegemoet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beschermd ja? Dat wist ik niet! (Ik heb dikke nesten hier in huis :p) Ik zet ze ook altijd buiten maar ik dacht als mijn hamsters het lekker vinden wil ik het wel een keer proberen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke Er is een groot verschil tussen de huismuis en de huisspin, de huismuis heeft zijn levensstijl aangepast aan de mens, de huisspin is geheel niet verandert en leeft nog zoals de eerste huisspin aangetroffen is in een huis. Een huisspin kan buiten een huis heel goed overleven, ze danken hun naam enkel aan de vondst van deze soort in grote getale in en rond woningen.
Rieneke1
11 jaar geleden
goed dat te weten theo, +