waarom is die kat bang (zie uitleg)

ik logeer ergens, maar die kat zit de hele dag achter de droger of wasmachine.

Enkel savonds komt die even kijken, maar rent weer weg als je dichterbij hem komt.

Waarvoor is die zo bang ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
capthavoc
14 jaar geleden
ben je er alleen ? of is de eigenaar er ook ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die slape.

Het beste antwoord

Misschien is het probleem dat hij je niet kent, Mijn kat rent ook weg van vreemden hij wil er niets van weten, Probeer hem beter te leren kennen door hem aan je hand te laten snuffelen en snoepjes te voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dan ruikt die maar probeer ik heb te aaien is die weer weg. Maar wat moet een kat achter de wasmachine de hele dag in een vierkante ruimte waar die helemaal opgelsloten zit ?

Andere antwoorden (5)

ik denk dat deze kat nooit goed gesocialiseerd is.
tussen de 2 en 7 weken leren kittens wat normaal en ok is.
dit is de tijd bij uitstek waarin je ze aan van alles en nog wat moet laten wennen.
de kittens moeten deel uitmaken van het huishouden, en vaak in handen genomen worden, zo wennen ze aan mensen.
kittens die opgroeien bij een broodfokker, of op de boerderij achteraf in het hooi, die missen deze opvoeding.
soms kan het deze katten enorm goeddoen als je er een goed gesocialiseerde kat bijzet waar ze zich aan op kunnen trekken.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +
is ie volgens de eigenaar ook zo schuw, of is het alleen omdat hij bang is van vreemden?
Anders wel sneu voor eigenaar en voor de kat zelf, als ie altjd achter de wasmachine zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn poesje, die ik kreeg toen zij 9 jaar was, was uit haar huis weggehaald omdat zij niet goed behandeld werd, zeg maar mishandeld. Zij zat wel een maand lang achter de verwarming en kwam en 's nachts achter vandaan en kon rustig kennis maken met een nieuwe rustige omgeving, waar al een andere poes was ook. Daarna kwam ze overdag even kijken en was bij vreemdenbezoek direct weg. Bij mij was ze toen al vertrouwd en lag op mijn schoot. Na een half jaar was ze aan haar nieuwe situatie geheel gewend en was nergens bang meer voor. Zelfs niet meer voor vreemden. Toen sliep ze in, in haar eigen mandje. 8 maanden heeft ze het dus goed gehad.
Geef de bange kat de kans om aan je te wennen en je hebt er een vriend bij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien is hij eenkennig en is ie bang voor je omdat je vreemd bent.
Geef de kat tijd om aan je te wennen of probeer hem heel langzaam aan je te wennen door kattensnoepjes te geven vlakbij de droger maar forceer niks.
het komt vanzelf goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katten hebben net als mensen een eigen karakter. De een is dol op mensen, de ander accepteerd ze en de ander wil er niets van weten. Ik heb er zelf bijvoorbeeld twee. Broer en zus van dezelfde fokker en samen gekocht. De een moet niets van andere weten en de ander zit bij iedereen op schoot.
Ook kan het zijn dat ze eerdere slechte ervaringen hebben gehad en dat ze daardoor bang en afwijzend zijn naar andere mensen en katten. Maar er zijn ook weer katten (en honden) die de vreselijkste mishandelingen hebben meegemaakt maar toch vriendelijk zijn naar mensen.
In ieder geval moet je nooit iets opdringen en ze met rust laten. Als je ze wilt oppakken of wilt aaien zullen ze je nooit vertrouwen. Ze komen wel naar jou toe als ze dat willen. Zo krijgen ze vertrouwen in je en kan er een mooie band ontstaan.