wanneer moet je voor de allereerste ker naar de dierenarts gaan als je een kitten gekregen hebt?

kitten verzorgen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij 9 weken de 1e inenting en bij 12 weken de 2e inenting.
Katten worden dan inge-ent tegen katten-en niesziekte.
Vervolgens na 15 maand de 1e herhaling.
Jonge katten zijn zeer vatbaar voor wormen, laat ze dan ook ontwormen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
laten we hopen dat dit katje langer dan 12 weken bij zijn moeder mocht blijven...

Andere antwoorden (2)

als je een nieuwe kitten hebt gekregen, ga dan diezelfde dag naar de dierenarts. je wilt zeker zijn dat het diertje echt niets mankeert en helemaal gezond is.
daar krijg je ook goede adviezen en kun je afspraken maken voor later!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het diertje ingeënt? Of is het een huis-tuin-en keukenkatje die alle inentingen nog moet hebben?Met dat laatste moet je zo gauw mogelijk naar de dierenarts.
Heeft het kitten een paspoort waar al een aantekening instaat van een dierenartskeuring, dan kan je wachten tot de volgende inentingsdatum.
Ivana